اخلاقی پور، منصور و گل بخشی، حسن (1392)، بررسی میزان مخاطبان و ظرفیت های رسانه ملی در فضای مجازی:مطالعه موردی مردم بندر عباس، پژوهش های ارتباطی، 20(4)، 35-9.
اسکندری، نصرالله و میر اسماعیلی، بی بی سادات (1391)، بررسی تأثیر همگرایی رسانهای بر سیاستگذاری رسانهها از دیدگاه متخصصان مدیریت و تکنولوژی، مطالعات رسانه ای، 7(18)، 175-159.
اکبرزاده جهرمی، سید جمال الدین (1395)، پیامد های هم گرایی اینترنت و تلویزیون بر سیاستگذاری رسانه ای در ایران، مطالعات فرهنگ-ارتباطات، 17(34), 45-7.
الوانی، سید مهدی؛ خنیفر، حسین و حاجی ملامیرزایی، حامد (1393)، تدوین الگوی خط مشی گذاری فضای مجازی کشور، راهبرد اجتماعی فرهنگی، 13 ،75-100.
آرلی، جان(1356)، به سوی سیاستهای ارتباطی واقع بینانه، تهران: سروش.
بصیریان جهرمی، حسین؛ خانیکی، هادی و ذکایی، محمد سعید (1392)، رسانه های اجتماعی و سازمان های رسانه ای: بررسی سیاستگذاری و مصرف فیس بوک در مواجهه با رسانه ملی، پژوهش های ارتباطی، 20(3)، 80-59.
پاکزاد، احمد و خواجه نایینی، علی (1396)، ارزیابی سیاستگذاری رسانه ای در سازمان صدا و سیما:مطالعه موردی سند چشم انداز افق رسانه، راهبرد، 26(84)، 196-175.
خجسته باقرزاده،حسن (1398)، شناسایی عوامل کلیدی رسانه در سیاستگذاری برای رادیو وتلویزیون در ایران، پژوهش های ارتباطی، 26(100)، 137-109.
خجیر، یوسف (1398)، روش تحلیل راهبردی(SWOT) در ارتباطات و رسانه، علوم خبری، 240 -216.
خواجه سروی، غلامرضا و بیات، مرتضی (1396)، سیاستگذاری رسانه مطلوب در جمهوری اسلامی ایران، دوفصلنامه دین و ارتباطات، 105-131.
دانایی فرد، حسن؛ الوانی، سید مهدی و آذر، عادل (1383)، روش شناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع، تهران: انتشارات صفار.
روشندل اربطانی، طاهر (1395)، سیاستگذاری رسانه ای، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
روشندل اربطانی، طاهر و لبافی، سمیه (1391)، تبیین عوامل موثر بر فرآیند سیاستگذاری رسانهای در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه رسانه، 23(1)، 148-131.
صالحی امیری، سیدرضا؛ امیر انتخابی، شهرود؛ رضایی، علی اکبر و سلطانی فر، محمد (1396)، شناسایی نقاط قوت و ضعف و فرصت و تهدیدهای سیاستگذاری فرهنگی رسانه ها در ایران»، راهبرد اجتماعی فرهنگی، 6 (3) ، 76-57.
طالبی، مسعود؛ کاظمی، اردشیر و امجدی، حوریه (1396)، سیاستگذاری فرهنگی و رسانههای اجتماعی جدید در جمهوری اسلامی ایران: چالشها و راهکارها، پژوهشهای سیاسی و بین المللی، 8(33)، 107-79.
فرقانی، محمد مهدی (1381)، شبکههای ارتباطی نوین و رسانههای همگانی؛تقابل یا تعامل؟، رسانه،13 (14)، 57-48.
کوثری، مسعود؛ منتظر قائم، مهدی و مولایی، محمد مهدی (1397)، سناریوهای باور کردنی آینده محتوا در فضای مجازی با افق ایران1404، راهبرد اجتماعی فرهنگی،7(4)، 34-5.
مجیدی، حسن و قنبری، راحله (1391)، جایگاه مخاطب در سیاستگذاری خبری، رسانه،23 (1)، 92-67.
معتمد نژاد، کاظم و معتمدنژاد، رویا (1386)، حقوق ارتباطات، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانه ها.
مهرداد، هرمز (1380)، مقدمه ای بر: نظریات و مفاهیم ارتباط جمعی، تهران: فاران.
نشاط، نرگس (1384)، جامعه اطلاعاتی، دایره المعارف کتابداری و اطلاع رسانی، تهران: کتابخانه ملی ایران.
وردی نژاد، فریدون و بهرامی رشتیانی، شهلا (1394)، سیاستگذاری و مدیریت رسانه، تهران: دانشگاه تهران.
هاشمی، شهناز؛ دیندار فرکوش، فیروز و احمدی مرویلی، لیلا (1390)، مدل مفهومی استفاده از فضای اینترنت توسط مخاطبان، مطالعات رسانه ای، 6(13)، 215-193.
Braman, S.)2004). Where has Media Policy Gone?Defining the Field in the Twnty- First Century, Vol. 9 .Lawrence Erlbaum Association.
Faroog, J. (2020) March . Role of Media in Policy Making:Special reference to Afghanistan. The International Journal of Social Sciences & Humanities Invention,(3)7,5821-5832.
Fiaz, H, & Qureshi, B. (2018). Social media & policy making in pakistan administrative review. Pakistan Administrative Review,208-221.
Freedman, D.(2010). Media Policy Silences:The Hidden Face of Communications Decision Making. The International Journal of Press/ Politics,344-361.
Hemerijck, A.(2004) .Media Policy for the Digital Age. Amesterdam: Amesterdam University Press.
Voltmer, K) 2014). The Media in Transitional Democracies. Cambridgae: Polity Press.
Ward, D.( 2008) .Television and Public Policy:change and continuity in an era of globalization . Mahwa: Lawrence Erlbaum Association press.
Yik, C) .2011). Policy Press,Policy Learning and The Role of Provincial Media in China. Media, Culture & Society,193-210.