@article { author = {soheilsarv, mohammad and hezarjaribi, Jafar}, title = {The Analysis of the Ratio of the Document of Fundamental Evolution in Education and the Comprehensive Scientific Map of the Country with the Grounded Theory Approach}, journal = {Socio-Cultural Strategy}, volume = {9}, number = {3}, pages = {5-33}, year = {2020}, publisher = {Institute for Strategic Research Expediency Council}, issn = {2251-7081}, eissn = {2588-655X}, doi = {}, abstract = {In the last decade, in order to organize the country's educational system in accordance with the needs and national considerations of the country, two important policy documents, entitled the Comprehensive Scientific Map of the Country (CSMC) and the Document of Fundamental Evolution of Education (DFEE), have been drawn up, approved, and forwarded for enforcement. The present paper aims at examining the relationship between these two policy documents in the field of education, the ratio between them, and how they can help make the country's educational policies and system more effective. To achieve this purpose, a qualitative method was used and the collected data were analyzed on the basis of the Grounded Theory Approach (GTA). The findings of the study show that creating knowledge-based society and developing the country are the central concerns of the Comprehensive Scientific Map of the Country and the Fundamental Document of Education Evolution, respectively. These results also show that there is a similar relationship between these two documents in creating entrepreneurship as a common consequence, but the educational and ideological aspect of the Document of Fundamental Evolution of Education overweighs its entrepreneurial aspect while it is just opposite in the Comprehensive Scientific Map.}, keywords = {Document of Fundamental Evolution in Education,Comprehensive Scientific Map of the Country,Entrepreneurship,Grounded theory,educational system}, title_fa = {تحلیل نسبت سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و نقشه جامع علمی کشور با رهیافت گراندد تئوری}, abstract_fa = {دهه گذشته به‌منظور ساماندهی نظام آموزشی کشور دو سند مهم تحت‌عناوین نقشه جامع علمی و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش منطبق بر نیازها و مسائل بومی کشور تدوین، تصویب و ابلاغ‌ شده است. هدف این مقاله نسبت‌سنجی دو سند سیاست‌گذاری کشور در حوزه آموزش و پیشبرد سیاست‌های آموزش کشور انجام ‌شده است. ازاین‌رو مسئله اصلی مقاله حاضر بررسی نسبت سند بنیادین تحول آموزش‌وپرورش با نقشه جامع علمی کشور است. بدین‌منظور از روش کیفی استفاده ‌شده و تحلیل داده‌های اسناد با رهیافت داده بنیاد صورت‌پذیرفته‌است. یافته‌های تحقیق پیش‌رو نشان می‌دهد، ایجاد جامعه دانش‌بنیان پدیده محوری نقشه جامع علمی کشور و پدیده محوری سند بنیادین تحول آموزش‌وپرورش است. نتیجه تحقیق نشان داده است نسبت همسانی بین این دو سند در ایجاد کارآفرینی به‌عنوان پیامد وجود دارد اما جنبه تربیتی و اعتقادی در سند تحول بیشتر و جنبه کارآفرینی در نقشه جامع علمی کشور پررنگ است.}, keywords_fa = {سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش,نقشه جامع علمی کشور,کارآفرینی,گراندد تئوری,نظام آموزش‌عالی,نهاد آموزش‌وپرورش}, url = {https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_122267.html}, eprint = {https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_122267_044b743c95ef04c3b3e62935fc619447.pdf} } @article { author = {Bazrafshan, Mohammadreza and Bashir, Hassan}, title = {Anxiety / Uncertainty Management in Intercultural Communication with Sunnis: a Narrative Study}, journal = {Socio-Cultural Strategy}, volume = {9}, number = {3}, pages = {35-70}, year = {2020}, publisher = {Institute for Strategic Research Expediency Council}, issn = {2251-7081}, eissn = {2588-655X}, doi = {}, abstract = {Communications between the Shia and Sunni Muslims can be studied in the field of intercultural communication due to the differences between these two groups in various fields, including culture. The theory of Anxiety/Uncertainty Management (AUM) in effective communication is one of the new theories of intercultural communication aims at managing the anxiety and uncertainty in our interaction with a stranger (other) and keeping it at a desirable level - somewhere between the maximum and minimum threshold – so that a kind of effective communication with ‘other’ can be established. Through investigating the Shiite narration sources and using the thematic analysis method in the framework of Anxiety/Uncertainty Management (AUM) theory of effective communication, this study has tried to examine the speech and conduct of the infallibles (Peace Be Upon Them) in their interactions with Sunnis in order to achieve a paradigm for the enhancement of the convergence and rapprochement between Shiites and Sunnis and reduction of the differences. As a result of the analysis of the collected narrations, 38 initial themes, 16 organizing themes, and five inclusive themes were identified. The identified inclusive themes, accordingly considered as the main pivots of anxiety management / uncertainty in intercultural communication with Sunnis, are: empathy with Sunnis, modesty of speech and avoiding any derogatory language and any insult towards their holy things, good companionship with them, attending their religious ceremonies, and avoiding any arrogance towards the Sunnis and avoiding acquitting them.}, keywords = {Anxiety / Uncertainty Management,intercultural communication,Sunni,Shia,Iran}, title_fa = {مدیریت اضطراب/ عدم‌قطعیت در ارتباطات میان‌فرهنگی با اهل‌سنت، مطالعه‌ای روایی}, abstract_fa = {ارتباطات میان شیعه و اهل‌سنت به‌دلیل اختلافاتی که دو گروه در زمینه‌های مختلف ازجمله فرهنگی با یکدیگر دارند، در حوزه ارتباطات میان‌فرهنگی قابل‌بررسی است. «نظریه مدیریت اضطراب/عدم‌قطعیت در ارتباط مؤثر» یکی از نظریات نوین ارتباطات میان فرهنگی به شمار می‌رود که هدف آن مدیریت اضطراب و عدم‌قطعیت در تعامل ما با غریبه (دیگری) و نگه‌داشتن آن در سطح مطلوب - جایی میان آستانه حداکثر و حداقل- به‌منظور برقراری یک «ارتباط مؤثر» با «دیگری» است. در این پژوهش تلاش شده با کنکاش در منابع کتب روایی شیعه و با استفاده از روش تحلیل مضمون سیره گفتاری و رفتاری و توصیه‌های معصومین علیهم‌السلام در تعامل با اهل‌سنت در چارچوب نظریه مدیریت اضطراب/عدم‌قطعیت در ارتباط مؤثر مورد مطالعه قرار گیرد و راهکارهایی برای افزایش همگرایی شیعه و اهل‌سنت و کاهش اختلاف میان ایشان استخراج شود. درنتیجه تحلیل روایات گردآوری‌شده، 38 مضمون اولیه، 16 مضمون سازمان‌دهنده و پنج مضمون فراگیر شناسایی شدند. مضامین فراگیر شناسایی‌شده که به‌عنوان محورهای اصلی مدیریت اضطراب/عدم‌قطعیت در ارتباطات میان‌فرهنگی با اهل‌سنت به‌شمارمی‌روند، عبارتنداز: «همدلی با اهل‌سنت»، «عفت‌کلام و پرهیز از بدزبانی و توهین به مقدسات»، «حسن‌معاشرت با اهل‌سنت»، «همراهی با اهل‌سنت و شرکت در اجتماعات مسلمانان» و «پرهیز از خودبرتربینی و برائت‌جویی از اهل‌سنت».}, keywords_fa = {مدیریت اضطراب/عدم‌قطعیت,ارتباطات میان‌فرهنگی,اهل‌سنت,شیعیان,ایران}, url = {https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_122269.html}, eprint = {https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_122269_ba9b8499bfbb4b580903578a61006fdc.pdf} } @article { author = {sepahvand, reza and Taghipour, Saber and momeni mofrad, masoome}, title = {Identification and Prioritization of Influential Factors in the Formation of Production Leap Culture Using Delphi Fuzzy Method}, journal = {Socio-Cultural Strategy}, volume = {9}, number = {3}, pages = {71-101}, year = {2020}, publisher = {Institute for Strategic Research Expediency Council}, issn = {2251-7081}, eissn = {2588-655X}, doi = {}, abstract = {The realization of the motto of 1399 crucially depends on the formation of a culture that can create and foster the core values which support the leap of production. Failure to realize such values has led to the failure in creating this culture. Therefore, this study concerns the effective realization of the culture of production leap. Obviously, creating the culture of production leap requires identifying the influential factors in this regard. Accordingly, this study mainly aims at identifying and prioritizing the factors affecting the formation of production leap culture. In terms of purpose, this study is applied while in terms of data collection it is in the field of descriptive survey studies. The factors affecting the formation of the culture of production leap were identified through semi-structured interviews with 14 university professors and some managers of the Center for Strategic Evaluation and Supervision of the Implementation of the General Policies of the System according to the principle of Theoretical Adequacy. Data coding though qualitative content analysis using Atlas ti software led to the identification of 12 main categories. In the next step, the triangular fuzzy method was used to prioritize these factors. The statistical population in quantitative part consisted of all the senior managers of some food industry companies from which 45 managers were selected as the research sample. The result of the analysis of the questionnaires using the triangular fuzzy method showed that religious teachings, consumption culture, human capital, work culture, entrepreneurial culture, collectivism, think tanks, purposeful leadership, productivity culture, self-reliance, self-confidence, and competition orientation were the most influential factors in formation of  the culture of production leap. According to the findings, using in-service training courses for their employees, the managers of the studied food industry units can achieve core values such as religious teachings related to their business, avoiding extravagancies, and developing the necessary platform for promoting the quantity and quality of their products.}, keywords = {Production mutation,Production leap culture,Delphi fuzzy}, title_fa = {شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر در شکل‌گیری فرهنگ جهش تولید با روش دلفی فازی}, abstract_fa = {دستیابی به فرهنگ جهش تولید نیازمند شناسایی عواملی است که در شکل‌گیری آن نقش بسزایی دارند. براین‌اساس، هدف از انجام مطالعه حاضر، شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر در شکل‌گیری فرهنگ جهش تولید بوده است. این مطالعه براساس هدف، کاربردی و از نظر نحوه جمع‌آوری داده‌ها در حوزه مطالعات توصیفی از نوع پیمایشی قرار دارد. شناسایی عوامل موثر بر شکل‌گیری فرهنگ جهش تولید ازطریق مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با 14 نفر از اساتید دانشگاهی و مدیران مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام باتوجه به اصل کفایت نظری انجام گرفت. کدگذاری داده‌ها با روش تحلیل محتوای کیفی به کمک نرم‌افزار Atlas ti‌ منجر به شناسایی 12 مقوله اصلی شد. در گام بعد، به‌منظور اولویت‌بندی این عوامل از روش فازی مثلثی استفاده شد. جامعه آماری این مطالعه در بخش کمّی را کلیه مدیران ارشد شرکت‌های تولیدی صنایع غذایی تشکیل دادند که با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند تعداد 45 نفر از این جامعه به‌عنوان نمونه پژوهش تعیین شدند. نتیجه حاصل‌شده از تحلیل پرسشنامه‌ها با روش فازی مثلثی نشان داد که به‌ترتیب آموزه‌های دینی، فرهنگ مصرف، سرمایه انسانی، فرهنگ کار، فرهنگ کارآفرینی، جمع‌گرایی، اندیشکده‌های فکر، رهبری هدفمند، فرهنگ بهره‌وری، خوداتکایی، خودباوری و رقابت‌محوری مهم‌ترین عوامل موثر در شکل‌گیری فرهنگ جهش تولید هستند. براین‌اساس، مدیران واحدهای صنعتی در حوزه مواد غذایی با بهره‌گیری از دوره‌های آموزشی ضمن‌خدمت برای کارکنان خود، می‌توانند ارزش‌های محوری همچون آموزه‌های دینی مرتبط با کسب‌وکار، پرهیز از اسراف‌گرایی و .. را توسعه داده و بستر لازم جهت ارتقای کمّی و کیفی تولیدات خود را فراهم سازند.}, keywords_fa = {جهش تولید,فرهنگ,فرهنگ جهش تولید,دلفی فازی}, url = {https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_122268.html}, eprint = {https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_122268_95de3e13e370d85dae0d46bed8d79c75.pdf} } @article { author = {parvandi, Yahya and Belbasi, Meisam}, title = {Crisis in Social Security Funds and National Security of Islamic Republic of Iran}, journal = {Socio-Cultural Strategy}, volume = {9}, number = {3}, pages = {103-135}, year = {2020}, publisher = {Institute for Strategic Research Expediency Council}, issn = {2251-7081}, eissn = {2588-655X}, doi = {}, abstract = {Social security as a part of public services delivered by governments to their citizens is one of the main factors contributing to the sustainable national security in different political regimes. Sustainability of social security depends on sound and well-functioning of the social security funds as the vital financial resources of social security. Using the descriptive-analytical method and documents review, this study aims at finding appropriate responses to these crucial questions: (1) what threats to national security would arise from the crisis in social security funds in Iran, and (2) what measures should be adopted to confront them? Our findings show that the crisis in retirement funds leads to some serious threats to the national security such as public disturbances, social gap and bipolarity in the society, erosion of the strong sense of national solidarity among the people, reduction of acceptability and prestige of the government, decline of the retirees' purchase power, a sense of deprivation and poverty in the society, etc. It can be concluded from the findings that some significant reforms in parametrical, systemic, and structural levels would be quite necessary to confront these multiple threats.}, keywords = {Social Security Funds,National Security,Retirement funds,Islamic Republic of Iran}, title_fa = {بحران در صندوق‏های بازنشستگی تأمین اجتماعی و امنیت ملی ج.ا.ایران}, abstract_fa = {تأمین اجتماعی به‌عنوان بخشی از خدمات عمومی که توسط دولت‌ها به شهروندان ارائه می‌شود؛ یکی از شاخص‌های امنیت ملی پایدار در نظام‌های سیاسی محسوب می‌شود که پایداری آن منوط به کارکرد درست صندوق‌های بیمه اجتماعی به‌مثابه منابع تأمین مالی است. به‌همین‌منظور، مقاله حاضر با بهره‌گیری از روش تحلیلی-توصیفی و مطالعات اسنادی مترصد پاسخ به این سؤال است که؛  بحران صندوق‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی چه تهدیداتی را متوجه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران خواهد کرد و راهبردهای مقابله با آن چیست؟ یافته‌های مقاله نشان می‌دهند که بحران در صندوق‌های بازنشستگی، منجر به تهدیدات امنیت ملی در زمینه‌هایی چون شکل‌گیری بی‌نظمی‌های متنوع  عمومی، شکاف اجتماعی و دوقطبی شدن جامعه، کاهش سطح همبستگی ملی، کاهش مقبولیت و اعتبار دولت، کاهش قدرت خرید بازنشستگان، احساس محرومیت و فقر، اضمحلال شاخصه‌های کفایت و پایداری در حقوق بازنشستگان و... می‌شود. برای مقابله با این تهدیدات چندگانه، باید اصلاحاتی را در سه سطح پارامتریک، سیستمی و ساختاری در نظام تأمین اجتماعی انجام داد.}, keywords_fa = {تأمین اجتماعی,امنیت ملی,صندوق‌های بازنشستگی,جمهوری اسلامی ایران}, url = {https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_122293.html}, eprint = {https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_122293_459c7b41b5b9ced6f4fa64f889f24abd.pdf} } @article { author = {Ansariardali, Alireza and Mohammadrezaei, Rasul and Yadavar, Hossein}, title = {Zoning and Explaining the Sustainable Socio-human Development of Rural Areas of Chaharmahal Bakhtiari Province with TOPSIS Model}, journal = {Socio-Cultural Strategy}, volume = {9}, number = {3}, pages = {137-164}, year = {2020}, publisher = {Institute for Strategic Research Expediency Council}, issn = {2251-7081}, eissn = {2588-655X}, doi = {}, abstract = {This study mainly aimed at zoning and explaining the sustainable socio-human development of rural areas of Chaharmahal Bakhtiari province with TOPSIS model. First, the theoretical foundations of social and human sustainability and its study records were studied, and after validation, they were reviewed by ome experts in the rural districts all over the province. TOPSIS model was adopted as an appropriate research method through which a stratified random sampling method was used to draw a sample from the dwellers of 130 villages of 16 rural districts of 6 counties of Chaharmahal Bakhtiari province. 18 socio-human indicators in five dimensions namely population dynamics, education and information management, security and social satisfaction, cooperation and social capital, and health were examined. Among these indicators, education and information management had the highest rank and social security and satisfaction stood in the lowest position. In rural zoning and ranking, Bazaft rural district with a value of 0.795 has the best status of sustainable rural social development, followed by two other villages namely Felard and Poshtkuh with final values of 0.728 and 0.696 respectively, and with more favorable statuses than other rural areas in terms of sustainable social – human development. Dinaran village with a weight value of 0.043, after two other villages namely Dorahan and Doab, with final values of 0.212 and 0.215 respectively, were the weakest villages in terms of sustainable rural social development. According to the local findings, practical suggestions were presented to create coordination and balance of socio-human sustainability to achieve balanced sustainable development in the province.}, keywords = {Zoning,sustainable socio-human development,Topsis Model,Sustainable Rural Development}, title_fa = {پهنه‌بندی و تبیین توسعه پایدار اجتماعی- انسانی مناطق روستایی استان چهار محال بختیاری با مدل تاپسیس}, abstract_fa = {هدف اصلی تحقیق حاضر پهنه‌بندی و تبیین توسعه پایدار اجتماعی- انسانی مناطق روستایی استان چهار محال بختیاری با مدل تاپسیس بوده است. ابتدا مبانی نظری پایداری اجتماعی و انسانی و سوابق مطالعاتی آن مورد مطالعه قرار گرفت و بعد از اعتبارسنجی توسط متخصصان در سطح دهستان‌های استان بررسی شد. روش تحقیق با استفاده از مـدل تاپسـیس در میان روستاییان 6 شهرستان استان چهارمحال بختیاری در 16 دهستان بوده که روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی با انتساب متناسب در 130 روستا انجام شد. 18 شاخص‌های اجتماعی انسانی در پنج بعد پویایی جمعیت، مدیریت آموزش و اطلاعات، امنیت و رضایت اجتماعی، تعاون و سرمایه اجتماعی و بهداشت و سلامت مورد بررسی قرار گرفتند که بعد مدیریت آموزش و اطلاعات بالاترین رتبه و بعد امنیت و رضایت اجتماعی پایین‌ترین رتبه را به خود اختصاص داده است. در پهنه بندی دهستان‌ها، دهستان بازفت پایین با مقدار 795/0 بهترین وضعیت توسعه پایدار اجتماعی روستایی را دارد و پس از آن فلارد و پشتکوه به ترتیب با ارزش نهایی 728/0 و 696/0 وضعیت مساعدتری نسبت به دیگر دهستان‌ها به لحاظ توسعه پایدار اجتماعی روستایی دارند. دهستان دیناران با ارزش وزنی 043/0، پس از دوراهان و دوآب با ارزش نهایی 212/0 و 215/0 ضعیف ترین دهستان‌ها به لحاظ توسعه پایدار احتماعی روستایی بودند. مطابق یافته‌های محلی برای ایجاد هماهنگی و تعادل پایداری اجتماعی- انسانی جهت دستیابی به توسعه پایدار متوازن در استان پیشنهادهای کاربردی ارائه گردید.}, keywords_fa = {پهنه‌بندی,توسعه پایدار اجتماعی- انسانی,مدل تاپسیس,توسعه پایدار روستایی}, url = {https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_122270.html}, eprint = {https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_122270_62d80276b167fc07a645b8fd12f3d157.pdf} } @article { author = {khademizadeh, shahnaz and Farajpahlu, Abdul Hussein and Pazaje, Elham}, title = {The effect of using social media on reading habits of secondary school students in Ahvaz}, journal = {Socio-Cultural Strategy}, volume = {9}, number = {3}, pages = {165-194}, year = {2020}, publisher = {Institute for Strategic Research Expediency Council}, issn = {2251-7081}, eissn = {2588-655X}, doi = {}, abstract = {Reading in the Networking Society of the 21st Century is no longer limited to reading printed sources. The scope of reading has been expanded to the internet sources that have changed the audience’s culture and reading habits. In this regard, this study aimed at investigating the effects of using social networks on reading habits of the students of the junior high schools in Ahvaz. In terms of purpose and type, this research is an applied causal-comparative (retrospective) one. The statistical population of this study consisted of 7113 students of both boys’ and girls’ junior high schools in Ahvaz. Using Cochran formula, the sample size was determined and from 364 questionnaires sent to all the students of the sample, 260 questionnaires were completed and sent back. Our data collection tool was a researcher-made questionnaire and the collected data were analyzed through SPSS. According to the findings, 54.2% of the high school students responding the questionnaires were not dependent on social networks. The results of the data analysis showed that, in terms of the habit of reading textbooks, there was a significant difference between the two groups of students, those dependent on the social networks and the independent ones, in favor of the latter. The results also showed that students were less willing to read such contents as e-books, e-journals, and novels and stories uploaded to the social networks. In contrast, they were more willing to watch the uploaded films while most students preferred listening to the music and chatting with their friends through different social networks. It can be concluded from this study that dependence on social networks is not useful for junior high school students whose main occupation is studying and reading; on the contrary, it may cause more challenges in their reading. Additionally, as the social networks are dramatically expanding and affecting different aspects of human life, it is suggested that these networks be properly programmed so that the students who are using these technological tools can use them not only for communicating with their friends but also for accumulating vital information which is useful for both the students and the society. The value of the present study is the attempt made to compare and contrast the reading habits of the two groups of the students in terms of their dependence and independence on social networks. The results showed that the study status of those students who were not present in social networks was better than those who were. Also, the students who are present in these networks are mostly engaged in unscientific activities which negatively affect their academic performance; therefore, it is recommended that some necessary measures be taken to minimize this damage.}, keywords = {Reading Habits,Social Networks,Junior High School Students}, title_fa = {بررسی تأثیر استفاده از شبکه های اجتماعی بر عادت خواندن دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر اهواز}, abstract_fa = {خواندن در جامعه شبکه‌ای قرن 21 دیگر به خواندن منابع چاپی محدود نمی‌شود. دامنه خواندن به منابع اینترنتی گسترش پیدا کرده که موجب تغییر فرهنگ، عادات و رفتار خواندن افراد شده است.در این راستا پژوهش حاضر، با هدف بررسی تأثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی بر عادت خواندن در میان دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه شهر اهواز انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نوع علی -مقایسه ای (پس رویدادی) محسوب می‌شود. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی دانش‌آموزان مدارس دخترانه و پسرانه مقطع متوسطه دوم شهر اهواز شامل 7113 نفراست. تعداد حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 364 نفر تعیین گردید که از این تعداد 260 پرسشنامه برگشت داده شد. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه‌ای محقق ساخته بوده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار spss استفاده شده است. نتایج تحلیل داده‌ها نشان داد، بین دو گروه دانش آموزان وابسته و غیروابسته به شبکه‌های اجتماعی از نظر عادت خواندن کتب درسی تفاوت معنی‌داری به نفع گروه دانش آموزان غیروابسته وجود دارد . از پژوهش حاضر می توان نتیجه گرفت که وابستگی به شبکه های اجتماعی برای دانش آموزان دبیرستانی که شغل اصلی آنها مطالعه و خواندن است مفید نمی باشد و ممکن است به مرور چالش‌های بیشتری را در بحث خواندن برای آنها ایجاد کند.}, keywords_fa = {عادت خواندن,شبکه‌های اجتماعی,دانش‌آموزان متوسطه,مطالعه}, url = {https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_122272.html}, eprint = {https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_122272_f86ecf3d6d1573f70bfddeb35d82130d.pdf} }