2024-03-28T22:35:53Z
https://rahbordfarhangi.csr.ir/?_action=export&rf=summon&issue=17296
راهبرد اجتماعی فرهنگی
2251-7081
2251-7081
1397
7
1
بررسی و تبیین حیث الهیاتی موسیقی در پرتو حکمت متعالیه
سیدمصطفی
محقق داماد
علی
تقوی
محسن
شیراوند
مسئله موسیقی همواره یکی از بحث برانگیزترین مسائل به شمار میرفته است. این مسئله که موسیقی چگونه فهم شده، همواره یکی از سؤالات اساسی برای اندیشمندان بوده است. این پژوهش که در چارچوب نگرشی الهیاتی به موضوع تنظیم شده، درصدد است با استفاده از قواعد فلسفی حکمت متعالیه نظیر مقارنه انسان و جهان و نیز تحلیل مسئله نفس، نگرشی نوین به ابعاد گوناگون این موسیقی داشته باشد. در واقع، هدف از طرح این مقاله که با روش تاویل انجام گرفته، پاسخ به این مسئله است که موسیقی چگونه فهم و ادراک میشود. برآیند این پژوهش نه تنها به امکان تأسیس مبانی حکمی ـ فلسفی در پرتو حکمت متعالیه برای موسیقی میانجامد، بلکه از آنجایی که این تحلیل در پرتو بستری معرفتی انجام میپذیرد، نوعی تقدّس برای موسیقی قائل شده و آن را از جرگه علوم وسطی خارج و به علوم اعلی و الهیات پیوند میزند. علاوه بر آن، در این تحلیل موسیقی هم از حیث آنتولوژیک و هم از حیث هارمونی در تناظر جدی با مبانی فلسفی ـ عرفانی حکمت متعالیه قرار میگیرد. واژگان کلیدی:
موسیقی
حکمت متعالیه
انسان
جهان
2018
03
21
7
37
https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_125954_7c140a62eb11faaa10d05346ec087819.pdf
راهبرد اجتماعی فرهنگی
2251-7081
2251-7081
1397
7
1
تبیین بسترهای پیادهسازی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران
فاطمه
هوشیدری فراهانی
محمد
حسنزاده
فاطمه
زندیان
آزادی اطلاعات از آغاز قرن بیستویکم جایگاه ویژهای یافته و از آن با عنوان اکسیژن دموکراسی یاد میشود. در ایران، تصویب قانون مربوط به آزادی انتشار و جریان اطلاعات در سال 1388 بستری را جهت پاسخگویی به نیاز دسترسی آزاد به اطلاعات فراهم آورد. اجرای این قانون میتواند در حکم انقلابی اساسی در نظام اداری، اجرایی و مدیریتی کلان کشور ارزیابی شود. ایجاد ساختارهای لازم و بسترهای مناسب از جمله پیش نیازهای اجرای این قانون است. لذا تبیین بسترهای لازم برای اجرایی شدن این قانون و اولویتبندی آنها، هدف پژوهش حاضر است. این پژوهش از نوع پیمایشی ـ توصیفی است که با روش آمیخته اکتشافی که ترکیبی از روشهای کمی و کیفی است، صورت پذیرفت و دادههای حاصل با کدگذاری و آزمون آماری رگرسیون در نرمافزار SPSS19 تحلیل شد. از تحلیل دادهها، شش بستر اصلی تحت عناوین: بستر حقوقی، سیاسی، فرهنگی ـ اجتماعی، فنی، اداری و اقتصادی استخراج شد. بستر فرهنگی ـ اجتماعی با ضریب بتای (463/0) قویترین متغیر پیشبین بر پیادهسازی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است و بعد از آن بهترتیب بستر حقوقی با ضریب بتا (231/0)؛ بستر سیاسی با ضریب بتا (13/0)؛ بستر اقتصادی با ضریب بتا (11/0)؛ بستر فنی با ضریب بتا (041/0) و بستر اداری با ضریب بتا (025/0) قرار دارد.
قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
بسترهای آزادی اطلاعات
جریان آزاد اطلاعات
2018
03
21
39
65
https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_125955_14a3226262b714ba95c019ca6ffe5463.pdf
راهبرد اجتماعی فرهنگی
2251-7081
2251-7081
1397
7
1
ارائه الگوی تمرکززدایی در فرآیند خطمشیگذاری نظام آموزشی ایران
سید کمال
واعظی
بهزاد
عباسی هرفته
اجرای اصلاحات آموزشی بهعنوان یکی از محورهای کلیدی خطمشیگذاری آموزشی در بسیاری از کشورها مطرح است و همواره اهمیت ویژهای نزد دولتها داشته است. حرکت بهسمت اصلاحات آموزشی اثربخش و متناسب با شرایط سیاسی و اقتصادی موجود، بهرهوری نظام آموزشی را در افق چشمانداز توسعه ملی تضمین مینماید. با توجه به اینکه سیاست تمرکززدایی بهعنوان یکی از سیاستهای اصلی وزارت آموزش و پرورش در چند سال اخیر بوده است، هدف اصلی این مقاله شناسایی عوامل تأثیرگذار در اجرای این سیاست و ارائه الگوی تمرکززدایی در فرآیند خطمشیگذاری آموزشی است. این پژوهش ابتدا به مرور ادبیات نظری و سپس مدل برگرفته از مبانی تئوریک میپردازد و در پایان با انجام 15 مصاحبه از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش، وزرای سابق آموزش و پرورش، اساتید دانشگاهی و اعمال تحلیل تم بر مصاحبههای انجام شده به 12 تم اصلی و 36 تم فرعی میرسد و برمبنای آن الگوی مبتنی بر یافتههای تحقیق در چهار مرحله کلی که با شرایط واقعی کشور سازگاری بیشتری دارد ارائه میشود.
تمرکززدایی
خطمشیگذاری
خطمشیگذاری آموزشی
2018
03
21
67
85
https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_125958_a926f63d84c8cb363889619f5146599d.pdf
راهبرد اجتماعی فرهنگی
2251-7081
2251-7081
1397
7
1
نظریه دادهبنیاد نوآوری در خدمات عمومی الکترونیک ایران
حبیب
رودساز
وجهالله
قربانیزاده
حسین
اصلیپور
محمدرضا
زرگر
ورود به عصر دیجیتال و گسترش ابزارهای الکترونیکی موجب تغییر در خواستهها و نیازهای جامعه شده و دولت نیز باید به منظور پاسخگویی به این انتظارات، خدمات عمومی را مورد بازبینی قرار داده و خدمات جدید را با رویکرد نوآورانه و با استفاده از فناوریهای نوین اطلاعات و ارتباطات ارائه نماید. این پژوهش کیفی بهدنبال کشف الگوی نوآوری در خدمات عمومی الکترونیک در ایران با بهرهگیری از رویکرد گلیسر و استراوس در نظریه دادهبنیاد است. در این راستا، با توجه به فقدان الگوی مدون در زمینه نوآوری در خدمات شهروندی دولت الکترونیکی مبتنی بر مطالعات و تجربیات داخلی، به منظور پاسخگویی به مسئله تحقیق، 15 مصاحبه نیمهساختاریافته تخصصی با خبرگان علمی و اجرایی صورت گرفته است. تحلیل دادهها در فرآیند کدگذاری باز، منجر به ظهور 165 مفهوم انتزاعی در قالب 22 مقوله اصلی شد. سپس این مقولات در فرآیند کدگذاری محوری به یکدیگر مرتبط شدند. در نهایت، ۵ قضیه نظری و 11 زیرقضیه در نتیجه کدگذاری انتخابی به دست آمد. تحلیل دادهها بر اساس نظریه دادهبنیاد، مبین آن است که «انتظارات برآورده نشده شهروندان» و «انتظارات جدید شهروندان» و «امکانات فناورانه» به منزله «جریانهای فرصتساز نوآوری» از طریق «چرخه فرآیند نوآوری» شامل گامهای «نیازسنجی خدمت»، «طراحی خدمت»، «اجرای خدمت» و «بازتکرار مستمر فرآیند نوآوری در خدمت» موجب تبدیل «جاویژه نوآوری» به پیامدهای چهارگانه «خدمات شهروندی نوآورانه»، «تجربه خدمت»، «بهرهوری خدمات دولتی» و «چابکسازی دولت» میشوند. در عین حال، «توانمندسازهای نوآوری» شامل «رویکرد مشارکتی»، «رویکرد حمایتی»، «استعداد سازمانی نوآوری»، «تجهیز اجتماعی فناورانه»، «بسترسازی قانونی»، «زیرساخت اعتماد الکترونیکی»، «منظومه سازمانی» و «کارگزار کارآفرین» به منزله عوامل مداخلهگر و «بافت مستعد نوآوری» شامل عوامل زمینهای «بافت خرد» و «بافت کلان» بهمنزله مؤلفههای بسترساز، نوآوری در خدمات شهروندی دولت الکترونیکی را تسهیل میکنند.
خدمات عمومی
نوآوری
دولت الکترونیک
خدمات الکترونیک
نظریه دادهبنیاد
2018
03
21
87
124
https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_125960_d1332dfeb1347ffe9cd702ac2bfbb0fc.pdf
راهبرد اجتماعی فرهنگی
2251-7081
2251-7081
1397
7
1
طراحی چارچوب مفهومی برندسازی اسلامی برای ورود به بازارهای جهانی در صنایع جمهوری اسلامی ایران
محمدرضا
رستمی
داود
فیض
عظیم
زارعی
عباسعلی
رستگار
مرتضی
ملکی مینباش زرگاه
امروزه پدیده برندسازی اسلامی، بهعنوان یک رشته جدید، توجه بسیاری از پژوهشگران را در داخل و خارج از جهان اسلام به خود جذب کرده است. در نتیجه هدف از پژوهش حاضر، مفهومپردازی و اولویتبندی مؤلفههای برندسازی اسلامی در صنایع ایران بهمنظور ارائه چارچوبی مفهومی برای ورود به بازارهای جهانی است. روش پژوهش از نوع ترکیبی اکتشافی است که به شیوه متوالی در دو بخش کیفی و کمی انجام شده است. در گام اول، پژوهش بهمنظور دستیابی به اهداف پژوهش، با 14 نفر از خبرگان، متخصصان و اساتید دانشگاهی و صنعت در زمینههای بازاریابی و پژوهشهای بازار، برندسازی و برندسازی اسلامی مصاحبه شد. سپس، در مرحله کمی، در قالب روش تحقیق توصیفی ـ پیمایشی و بهوسیله ابزار پرسشنامه محققساخته نظرات و دیدگاههای 328 نفر از مدیران و کارشناسان بازاریابی در 60 شرکت دارای نام اسلامی گردآوری شد. در نهایت، دادههای بهدست آمده با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و نرمافزار LISREL مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش در مرحله نظرسنجی از خبرگان منجر به شناسایی سه مؤلفه اصلی رویکردها، فرصتها و چالشهای برندسازی اسلامی شد.
برند
اسلام
برندسازی اسلامی
بازاریابی اسلامی
جمهوری اسلامی ایران
2018
03
21
125
150
https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_125962_1079bda67a5800a2a38032444ce6b05c.pdf
راهبرد اجتماعی فرهنگی
2251-7081
2251-7081
1397
7
1
فرهنگ و قدرت نرم؛ مطالعه منابع فرهنگی قدرت نرم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
سیدمحمدجواد
قربی
منصور
حیدری
یکی از مهمترین منابع قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ و ارزشهای فرهنگی است که قابلیت ارتقای قدرت نرم جامعه ایرانی در سطح داخلی و خارجی را دارد. نکتهای که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که ایران دارای منابع متعدد قدرت نرم است و صرفاًً باید با شناسایی و برنامهریزیهای راهبردی به بازتولید قدرت نرم پرداخت. یکی از بسترهای شناسایی منابع قدرت نرم جمهوری اسلامی، قانون اساسی که مبین تمامی ظرفیتهای ملی و دینی موجود در زمینه منابع قدرت ملی است. به همین منظور، با تحلیل محتوای قانون اساسی میتوان ظرفیتها و پتانسیلهای نرمافزاری ایران در حوزه قدرت را بازآفرینی و عملیاتی نمود. در همین راستا، مقاله حاضر تلاش میکند تا به این سؤال کلیدی پاسخ دهد: منابع فرهنگی قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی کدامند و شامل چه مؤلفههایی میشوند؟ یافتههای مقاله نشان میدهد که منابع فرهنگی قدرت نرم ایران در قانون اساسی در چهار حوزه نمادهای ملی، نمادهای دینی، ارزشهای سیاسی و علم و دانش قابلیت شناسایی دارند و مؤلفههای مستخرج نشان میدهند که ایدئولوژی اسلامی، استقلال فرهنگی و آزادی، قسط و عدل، علوم و فنون برترساز بیشترین فراوانیها و ارتباط مؤثری با قدرت نرمافزاری ایران دارند.
فرهنگ
قدرت نرم
قانون اساسی
علم و دانش
نمادهای ملی و دینی
ارزشهای سیاسی
2018
03
21
151
195
https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_125965_3dfe47665868ec918159cf06c1027905.pdf
راهبرد اجتماعی فرهنگی
2251-7081
2251-7081
1397
7
1
بررسی تفاوتهای نسلی ارزشهای اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن: مورد مطالعه شهر قدیم هشتگرد
حجیه
بیبی رازقی نصرآباد
لیلا
فلاحنژاد
در چند دهه اخیر، جامعه ایران تغییرات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را تجربه کرده است و انتظار میرود متأثر از جریانهای صنعتیشدن و شهرنشینی تغییراتی در ارزشها و نگرشهای افراد صورت پذیرد. هدف اصلی این مقاله، بررسی تغییرات نسلی ارزشهای اجتماعی و تحلیل عوامل مؤثر بر آن است. دادهها با استفاده از پیمایشی که در سال 1393 بر روی 379 نفر از شهروندان شهر قدیم هشتگرد انجام گرفت، جمعآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها نشان داد تفاوت آماری معنیداری در ابعاد مختلف نظام ارزشی نسلهای مختلف وجود دارد و گرایش نسل جوان به ارزشهای سنتی کاهش یافته است؛ با این حال این تفاوتها بهقدری نیست که بتوان آن را به تضاد ارزشهای نسلی تعبیر کرد. حتی نمیتوان طبق نظر اینگلهارت طبقهبندی از مادی و فرامادی ارائه داد. در واقع نسل جوان ترکیبی از ارزشهای سنتی و مدرن و یا تلفیقی مادی ـ فرامادی دارد. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیونی عوامل مؤثر بر ارزشهای اجتماعی نشان داد دو متغیر ارتباطات و نوع رسانه تأثیر آماری معنیداری بر ارزشهای اجتماعی در نسل جوان دارد. در نسل میانسال ارزشهای اجتماعی تحت تأثیر سه متغیر رضایت از زندگی، پایگاه اقتصادی و اجتماعی و نوع رسانه است و در نسل بزرگسال، ارزشهای اجتماعی تحت تأثیر رضایت از زندگی است.
نسل
تغییرات ارزشی
ارزشهای اجتماعی
ارزشهای اقتصادی
ارزشهای فرهنگی
هشتگرد
2018
03
21
197
226
https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_125969_9bf788624fb54ab1f495e955737809db.pdf
راهبرد اجتماعی فرهنگی
2251-7081
2251-7081
1397
7
1
مؤلفههای فرهنگی ـ اجتماعی و فرهنگ شهروندی (مورد مطالعه: شهروندان سنندج)
یعقوب
احمدی
پروین
علیپور
مشارکت شهروندان در امور جامعه و کیفیت مشارکت آنان، نوعی ضرورت اجتماعی و از شاخصهای مهم پیشرفت و نشانه توسعهیافتگی کشورهاست که بهصورت سازهای اجتماعی مبتنی بر بسترهای اجتماعی و فرهنگی جامعه همراه با تنوع فرهنگها، معانی مختلفی را در جامعه شکل میدهد. این پژوهش با هدف تحلیل ساختاری فرهنگ شهروندی و تأثیر آن بر اجرای حقوق و تکالیف شهروندی در میان شهروندان سنندجی، به روش توصیفی و با تکنیک پیمایش انجام پذیرفته است. پرسشنامه محققساخته دارای اعتبار و پایایی مناسب به شیوه نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای در میان 400 نفر از شهروندان 18 سال به بالای شهر سنندج توزیع شد. یافتهها نشان داد میانگین نمرات شهروندان سنندجی در نمره نگرش به وضعیت تعلق شهروندی در اجتماع ایرانی پایینتر از میانگین سایر مؤلفههای شهروندی است. در رتبه بعدی نمره میانگین عضویت و حس تعلق به اجتماع ایرانی (سنجش تعلق عینی شهروندی) قرار دارد که به تبعیت از وضعیت ذهنی این بعد نیز پایینتر از متوسط بوده و حکایت از آن دارد که شهروندان سنندجی عمدتاً و در درجه اول خود را متعلق به اجتماع محلی دانسته و سپس اجتماع ایرانی را مهم به شمار میآورند. یافتهها تحلیلی مطالعه نیز نشان میدهد که متغیرهای مستقل مسئولیتپذیری و مشارکت، هویت اجتماعی، قانونمندی و آموزش شهروندی اثر مستقیم و معناداری بر فرهنگ شهروندی شهروندان سنندج داشتهاند و همچنین خود فرهنگ شهروندی اثر معناداری بر رعایت حقوق شهروندی و انجام تکالیف شهروندی داشته است.
فرهنگ شهروندی
حقوق شهروندی
آموزش شهروندی
مسئولیتپذیری
مشارکت اجتماعی
2018
03
21
227
251
https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_125971_c29e860c2fc65ccef530e6658f1a0da8.pdf
راهبرد اجتماعی فرهنگی
2251-7081
2251-7081
1397
7
1
شناسایی اقدامات ضروری برای راهاندازی شبکههای اجتماعی مجازی نخبگان ایرانی مبتنی بر تکنیک کرفت
سید سروش
قاضینوری
سعید
روشنی
مریم
پاکنیت
هدف اصلی این پژوهش، شناسایی الزامات و اقدامات ضروری در راستای راهاندازی شبکه اجتماعی نخبگان ایرانی است. روش پژوهش از نوع کیفی است، که در آن نتایج حاصل از مصاحبه با مدیران بنیادهای شهرستانها و نخبگان منتخب و بررسی اسناد بالادستی، منجر به شناسایی اهداف، چالشها و تعیین فعالیتها و اقدامات مورد نیاز شبکه اجتماعی نخبگان ایران شده است. روش گردآوری اطلاعات مبتنی بر مطالعات کتابخانهای، مصاحبه با مدیران ارشد بنیاد ملی نخبگان، پرسشنامه و استفاده از تکنیک کرفت جهت سنجش خطرات احتمالی برای تحقق اهداف شبکه مورد نظر است. نتایج حاصل از مصاحبه و تحلیل پرسشنامههای تکمیل شده توسط مدیران ارشد بنیاد شهرستانها و نخبگان منتخب نشاندهنده وجود چهار چالش مهم از جمله ایجاد اعتماد، امنیت، فرهنگ و زیرساختها بر سر راه رسیدن به اهداف راهاندازی شبکههای اجتماعی نخبگان از جمله تعامل، نشر دانش، اطلاعرسانی، توسعه سرمایههای فکری، مالی و فناورانه و همچنین افزایش بهرهوری تلاشهای نخبگان است. نتایج حاصل از تحلیل کرفت میزان اهمیت بالای چهار اقدام از جمله: مدیریت دانش، اصلاح، کنترل و بازنگری، ارزیابی و سنجش عملکرد و ارتباطات و تعامل برای محقق نمودن اهداف این شبکه را نشان میدهد.
شبکه اجتماعی مجازی
بنیاد ملی نخبگان
شناسایی اقدامات
تکنیک کرفت
2018
03
21
253
278
https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_125972_301a58ddca8552f9b5e6e626fbf65824.pdf
راهبرد اجتماعی فرهنگی
2251-7081
2251-7081
1397
7
1
رابطه میان میزان و نوع حضور در فضای مجازی با دلبستگی به مکان در میان دانشآموزان دوره اول و دوم متوسطه
کاظم
داودی
سمیه
تاجیکاسماعیلی
پژوهش حاضر بررسی رابطه میان میزان و نوع حضور در فضای مجازی با دلبستگی به مکان در کاربران پرمصرف و کممصرف فضای مجازی دبیرستانهای شهر تهران را در دستور کار خویش قرار داده است. این پژوهش، بر اساس روش «پیمایش»، و ابزار اندازهگیری آن پرسشنامه است. جامعه آماری را کلیه دانشآموزان دختر و پسر دوره اول و دوم شهر تهران (غیرانتفاعی و دولتی) در سال تحصیلی 1396-1395 تشکیل دادند که تعداد کمی آنها 8750 نفر بود. همچنین با توجه به گستردگی شهر تهران از روش نمونهگیری خوشهای استفاده شد و تهران به پنج منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تقسیمبندی و انتخاب نمونه به روش تصادفی ساده با استفاده از فرمول کوکران انجام، و بر این اساس، تعداد نمونه برای انجام پژوهش 384 نفر تعیین شد. آنچه بهعنوان نتیجه تحقیق استنتاج میشود، این نکته است که حضور در فضای مجازی و استفاده از آن، بهخصوص در کلانشهرهای در حالگذار جهان سومی، چه با انگیزههای حرفهای چه با انگیزههای فراغتی باشد، چه مداوم و پیوسته باشد و چه حاشیهای و مقطعی، بنا به ویژگیها، خصوصیات، امکانات و کارکردهای خاص این فضا، تأثیرات عمیقی بر جنبههای متفاوت هویت و به تبع آن، بر دلبستگی مکان در میان کاربران ایرانی گذاشته است. نتایج نشان میدهد که بین میزان و نوع استفاده از فضای مجازی با دلبستگی به مکان رابطه وجود دارد و هر چه استفاده از فضای مجازی و اینترنت و پذیرش فرهنگ غربی بیشتر باشد، ابعاد دلبستگی مکان کمتر است.
فضایمجازی
اینترنت
دانشآموزان دبیرستانی
دلبستگی مکان
سبک زندگی غربی
هویت
2018
03
21
279
317
https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_125973_ccd1598aeaaf9ccc022176d25c194620.pdf
راهبرد اجتماعی فرهنگی
2251-7081
2251-7081
1397
7
1
بررسی وضعیت موجود و تدوین الگوی راهبردی مدیریت همکاریهای علمی بینالمللی دانشگاههای برتر ایران
عباس
رمضانی
محمد
قهرمانی
محمدحسن
پرداختچی
غلامرضا
ذاکر صالحی
پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت موجود همکاریهای علمی بینالمللی دانشگاههای برتر ایران و تدوین الگویی راهبردی برای مدیریت بهتر این همکاریها صورت گرفتهاست. این پژوهش از نظر هدف، توسعهای، از نظر رویکرد و گردآوری دادهها، آمیخته اکتشافی و بخش کمی آن توصیفی از نوع پیمایشیاست. جامعه آماری بخش کیفی شامل 26 نفر از صاحبنظران و متخصصان همکاریهای علمی بینالمللی است که با استفاده از نمونهگیری هدفمند و تکنیک گلولهبرفی انتخاب شدند. جامعه آماری بخش کمی مشتمل بر اعضای هیأت علمی 10دانشگاه برتر برابر با 6748 نفر است که 313 نفر از آنها از طریق نمونهگیری طبقهای نسبتی انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، اسناد و گزارشات مرکز همکاریهای علمی بینالمللی وزرات علوم و دفاتر دانشگاهی آن، مصاحبه نیمهساختمند و دو پرسشنامه محققساخته بوده است. الگوی راهبردی نهایی دارای سه جزء اصلی اهداف، ابعاد، تحلیل وضعیت موجود است. اهداف متشکل از 10 مؤلفه، ابعاد، مشتمل بر بعد آموزشی با 6 عامل (46مؤلفه)، بعد پژوهشی با 6 عامل (30مؤلفه) و بعد فرهنگی و فوقبرنامه با 4 عامل (20مؤلفه) و درنهایت تحلیل وضعیت موجود مشتمل بر 4 عامل نقاط قوت (15مؤلفه)، نقاط ضعف (18مؤلفه)، فرصتها (20مؤلفه) و تهدیدها (20مؤلفه) است و برازش مناسبی با دادهها دارد.
الگو
همکاریهای علمی بینالمللی
دانشگاه
بینالمللیشدن
2018
03
21
319
349
https://rahbordfarhangi.csr.ir/article_125974_be81b8f942d5cb7e85700e6f26775b54.pdf