الف) منابع فارسی
1. اکبری، مرضیه، ملوک خادمیاشکذری و اعظم اکبری (1393). «شیوههای آموزش بر پایه تفکر در نهجالبلاغه»، مجله علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، بهار و تابستان 1393، شماره 2، 5 تا 24.
2. افخمیاردکانی، محمدعلی (1386). «تبیین روشهای تربیت اجتماعی در نهجالبلاغه». پژوهشهای نهجالبلاغه، بهمن 1386، شماره 21 و22، علمی-پژوهشی/ ISC، 9 تا 39.
3. اگبرن و نیمکف (1383). «زمینۀ جامعهشناسی»، ترجمه و اقتباس امیرحسین آریان پور، چاپ بیستم، شهرکتاب.
4. استراوس، انسلم و جولیت کربین (1990). «مبانی پژوهش کیفی: فنون ومراحل تولید نظریه زمینهای»، ترجمه ابراهیم افشار، تهران: نشر نی.
6. پاکسرشت، محمدجعفر (1386). «نظریههای تربیتی و چالشهای نظریهپردازی در آموزش و پرورش ایران»، نوآوریهای آموزشی، تابستان 1386، شماره 20، علمی- پژوهشی/ISC 125 تا 148.
7. پورعزت، علیاصغر (1380). «مدیریت دولتی و عدالت اجتماعی»، تهران: دانش مدیریت.
8. جاوید، محمدجواد و محمود ابراهیمی (1392). «تکالیف شهروندی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران»، دانش حقوق عمومی، تابستان 1392، سالدوم، شماره 4، ISC ، 25 تا 46.
9. حسنپور آزاد، پیمان و رضا عبادی جامخانه (1395). «تبیین ارزشهای اخلاقی و فرهنگی از نگاه نهجالبلاغه»، مجله مطالعات علوم سیاسی، حقوق و فقه، پاییز 1395، سال دوم، شماره 3، 289 تا 300.
10. رضی، سیدشریف (گردآوری 1386). «نهجالبلاغه»، ترجمه محمد دشتی، قم: انتشارات ارم.
11. ساداتینژاد، سیدمهدی (1392). «بومیسازی علوم انسانی و ضرورت بازبینی مبانی انسانشناسی، پژوهشهای سیاست اسلامی»، بهار 1392، شماره 1: 32.
12. سبحانینژاد، مهدی، اکبر رهنما و احمد علی بهرام (1392). «بررسی تربیت مدنی از دیدگاه امام علی علیهالسلام با تاکید بر نهجالبلاغه»، بهار 1392، شماره 18، علمی-پژوهشی/ISC 69 تا 92.
13. سیف، علیاکبر (1376). «روانشناسی پرورشی»، (روانشناسی یادگیری و آموزش )، انتشارات آگاه.
14. شریفی، هادی(1383). «مقایسه فلسفه آموزش و پرورش اسلامی با فلسفه آموزش و پرورش مدرن»، مترجم محمدرضا آهنچیان، مجله مصباح، فروردین و اردیبهشت 1383، شماره 50، 41 تا 62.
15. عربیفر، مهدیه (1389). «بررسی مفهوم حقوق شهروندی در نهجالبلاغه»، انتشارات معرفت، دوره 19، شماره6: 71 -86.
16. علمالهدی، جمیله (1379). «تربیت چشماندازی به تربیت مدنی از دیدگاه اسلام»، کتاب مجموعه مقالات تربیت اسلامی، نشرعابد.
18. قلتاش، عباس، مسلم صالحی و صدیقه محمدجانی (1392). «بررسی میزان برخورداری دانشآموزان دختر پایه سوم متوسطه از مهارتهای شهروندی»، فصلنامه
زن و جامعه،
پاییز 1392، سال چهارم، شماره 3، علمی-پژوهشی/ISC، 107 تا 124.
19. کربلایی پازوکی، علی. (1387). «روشهای تربیت اجتماعی از منظر ملامحسن فیض کاشانی (ره)، روانشناسی تربیتی»، پاییز 1387، شماره 13، ISC، 15 تا 44.
20. کفاش، حمیدرضا و محسن فریدی (1375). «بررسی شیوههای مقابله با تهاجم فرهنگی در بین دانشآموزان شهر تهران»، تابستان 1375، شماره 110، 6 تا 13.
21. کیشانیفراهانی، عزتاله، محسن فرمهینی فراهانی و اکبر رهنما (1392). «مؤلفههای اساسی تربیت شهروندی اسلامی-ایرانی»، مجله مطالعات ملی، زمستان 1392، شماره56، علمی-پژوهشی ISC، 51 تا 74.
22. محمدی پویا، فرامرز، اکبر صالحی و فاطمه مومیوند (1394). «تحلیل محتوای نهجالبلاغه بر اساس ساحتهای ششگانه تربیتی سند تحول آموزش و پرورش»، مجله پژوهشنامه نهجالبلاغه، تابستان 1394، شماره 10، علمی-پژوهشی، 63 تا 82.
23. مولایی، اصغر (1390). «ضرورت تمرین عملی آموزههای شهروندی، بهعنوان مکمل آموزشهای نظری شهروندی».کتاب سمینار رسانه و آموزش شهروندی، 25 تا 36.
24. مسعودیان، پریسا و سعید بهشتی (1391). «بررسی اهداف و اصول و روشهای تربیت سیاسی بر مبنای نهجالبلاغه، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی»، زمستان 1391، شماره 17، علمی- پژوهشی/ISC، 7 تا 26.
25. ناظمی، مهدی (1388). «سیاست تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، راهبرد توسعه»، تابستان 1388، شماره 18، علمی ترویجی/ISC، 244 تا 267.
26. نیکنشان، شقایق، محمدجعفر پاکسرشت و محمدجواد لیاقت دار (1395). «آسیبشناسی گفتمان تربیت دینی در نظام جموری اسلامی ایران»، دوفصلنامه فلسفه تربیت، سال 1، شماره 1، پاییز و زمستان 1395،
شماره 1: 141 تا 164.
ب) منابع لاتین
1. Chambliss, JJ. (1996). "Philosophy of education An Encyclopedia". New York. Gafland Publixhing, London
2. Strauss, Anselm L., & Corbin, Juliet (1990). "Basics of Qualitative Research:Grounded Theory Procedures and Techniques", Sage.
3. Lee, J. (2001). "A Grounded Theory: Integration and Internalization in ERP Adoption and Use", Unpublished Doctoral Dissertation, University of Nebreska,
4. Creswell, J. W. (2005). "Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research" (2nd edition).