1. توکلی، احمد (1390). واژههای کلیدی در روزنامهنگاری، تهران: انتشارات ثانیه.
2. خجسته باقرزاده، حسن (1395). نسخه رسانهای اقتصاد مقاومتی، مجله رسانه، سال بیست و هفتم، ویژهنامه اقتصاد مقاومتی.
3. سورین ورنر و جنیفر تانکارد (1381). نظریههای ارتباطات، تهران: انتشارت دانشگاه تهران.
4. شاخصهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی:
5. قاسمی، سید مجید (1395). بررسی ابعاد مفهومی اقتصاد مقاومتی مجله رسانه، سال بیست و هفتم، ویژهنامه اقتصاد مقاومتی: 37-49.
6. قجری حسینعلی و جواد نظری (1392). کاربرد تحلیل گفتمان در تحقیقات اجتماعی، تهران: انتشارات جامعهشناسان.
7. مک کوایل دنیس (1382). درآمدی بر نظریههای ارتباطات جمعی، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
8. یورگنسن، کارین وال و توماس هانیچ (1392). مطالعات روزنامهنگاری، تهران: انتشارات ثانیه.
9. مسئله نقش و کارکرد رسانهها در گفتمانسازی اقتصاد مقاومتی در چندین نشست و هماندیشی از جمله چهاردهمین نشست تخصصی با عنوان «گفتمانسازی اقتصاد مقاومتی در رسانهها» مورد بررسی قرار گرفته است.