الف) منابع فارسی
1. احمدپور داریانی، محمود (1381). کارآفرینی: تعاریف، نظریات، الگوها، تهران: نشر مؤلف.
2. ارجمندی، طیبـه (1385). بررسی رابطه میان فرهنگسازمانی و حفظ و نگهداری نیروی انسانی متخصص در مؤسسات آموزشـی عـالی دولتی شهر ایلام، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه سمنان.
3. استانلی، دیویس (1376). مدیریت فرهنگسازان، ترجمۀ ناصر میرسپاسی و پریچهر معتمد گرجی، چاپ دوم، تهران: انتشارات مروارید.
4. اسدی پیران، مهنوش (1387). بررسی رابطه بین مؤلفههای فرهنگسازمانی (بر اساس مدل Globe) و مدیریت دانش (مطالعه موردی سازمان تأمین اجتماعی)، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
5. افرازه، عباس (1384). مبانی مدیریت دانش: مفاهیم، مدلها، اندازهگیری و پیادهسازی، تهران: انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
6. امدادی، مرضیه (1390). بررسی ارتباط بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، موسسه آموزش عالی مهر البرز.
7. ایراننژاد پاریزی، مهدی (1371). مسئولیت اخلاقی و اجتماعی مدیران، دانش مدیریت، شماره 18.
8. بابایی، ایاز الله (1383). تلفیق مدیریت دانایی و یادگیری سازمانی، تهران: انتشارات تدبیر.
9. بات، گانب دی (1383). مدیریت دانش در سازمانها: بررسی تأثیر متقابل فناوری، فنون و انسان، ترجمه محمد ایرانشاهی، فصلنامه علوم اطلاعرسانی، شماره 18.
10. باران دوست، رامبد و شادی رحمانی (1382). بررسی رابطه تطبیقی مدیریت کیفیت جامع و سازمان یادگیرنده، تهران: انتشارات تدبیر.
11. باقرینژاد، جواد (1382). فرایند کیفیت فراگیر در رویارویی با عصر دانایی، دومین کنفرانس ملی مهندسی صنایع، دانشگاه یزد.
12. برگرون، برایان (1387). اصول مدیریت دانش، ترجمه منوچهر انصاری، تهران: انتشارات مؤسسه کتاب مهربان نشر.
14. پروساک، لارنس و تامس داونپورت (1384). مدیریت دانش، ترجمه حسین مهمان سرشت، تهران: انتشارات سمت.
15. خاکی، غلامرضا (1387). روش تحقیق با رویکردی به پایاننامهنویسی، تهران: نشر بازتاب.
16. خلیلی شورینی، سهراب (1382). برنامهریزی تعاملی، مدیریت هماهنگ با تحول برای ساختن آینده سازمان، تهران: کتاب ماد (وابسته به نشر مرکز).
17. داونپورت، تامس و لارنس پروساک (1389). مدیریت دانش، ترجمه حسین رحمان سرشت، تهران: انتشارات ساپکو.
18. دلاور، علی (1380). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی، تهران: انتشارات رشد.
19. رابینز، استیفن (1378). مبانی رفتار سازمانی، ترجمه علی پارسائیان و سیدمحمد اعرابی، تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
20. رابینز، استیفن (1384). مدیریت رفتار سازمانی، جلد سوم، ترجمۀ علی پارساییان و سیدمحمد اعرابی، چاپ اول، تهران: مؤسسۀ مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
21. رابینز، استیفن پی. (1385). رفتار سازمانی، ترجمـه علــی پارســائیان و سیدمحمــد اعرابی، مؤسسه مطالعات و پژوهش.
22. رابینز، استیفن پی.(1385). مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه فرزاد امیدواران و دیگران، تهران: کتاب مهربان نشر.
23. رادینگ، آلن (1383). مدیریت دانش: موفقیت در اقتصاد جهانی مبتنی بر اطلاعات، ترجمه محمدحسین لطیفی، تهران:انتشارات سمت.
24. رادینگ، آلن (1387). مدیریت دانش، ترجمه محمدحسین لطیفی، تهران: انتشارات سمت.
25. رادینگ، آلن.(1383). مدیریت دانش، ترجمه محمدحسین لطیفی، تهرن: انتشارات سمت.
26. رباب شیرانی، بهـروز (1388). تعیین عناصـر لازم برای خلق یادگیری آنها و دانش و تعیین روش اندازههای مهندسی در سازمان، رساله دکتری، دانشکده صنایع، دانشگاه تربیت مدرس تهران.
27. رحیمنیا، فریبرز و مسعود علیزاده (1388). بررسی ابعاد فرهنگ سازمانی بر اساس مدل دنیسون از نظر اعضای هیئتعلمی دانشگاه فردوسی مشهد، مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی دوره دهم، شماره 1.
28. رحیمی، حمید و محمد نجفـی (1386). مدیریت آموزشی دانش در سازمان، تهران: انتشـارات جاودانه.
29. رضاییان، علی (1379). مبانی سازمان و مدیریت، تهران: انتشارات سمت.
30. روحی دل، الهه (1392). وضعیت بخشهای نسخ خطی در کتابخانههای ایران بر اساس مؤلفههای مدیریت دانش، فصلنامه مطالعات دانش شناختی، دوره 24، شماره 2.
31. زارعی متین، حسن (1379). مبانی سازمان و مدیریت رویکرد اقتضایی، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
32. زارعی متین، حسن (1382). فرهنـگ و عملکـرد سازمان، مجله دانش مدیریت، شماره 23.
33. زارعی متین، حسن(1374). تبیین الگوی فرهنگسازمانی بر اساس ارزشهای اسلامی، رساله دکتری، دانشگاه تربیت مدرس.
34. زالی، محمدرضا (1377). پیدایش چالشها و روشهای جدید و تأثیر آنها بر نظریههای سازمان و مدیریت، نشریه تحول اداری، شماره 18.
35. سازمان اسناد و کتابخانه جمهوری اسلامی ایران (1386). قانون اساسنامه سازمان اسناد و کتابخانه جمهوری اسلامی ایران، تهران: سازمان اسناد و کتابخانه جمهوری اسلامی ایران.
36. سرفرازی، مهرزاد و معمارزاده، غلامرضا (1386). مدیریت دانش بهعنوان یک سرمایه استراتژیک در سازمانهای پویا، اولین همایش تازههای مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا.
37. سیفاللهی، ناصـر و محمدرضا فهیمی (1387). داوری مدیریت دانش در سازمانها، تهران: انتشـارات آراد.
38. شاهقلیان، کیوان (1385). طراحی الگوی ارزیابی سطح مدیریت دانش در سازمانهای صنعتی ایران، پایاننامه دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات.
39. شاین، ادگار (1382). مدیریت فرهنگسازمانی و رهبری، ترجمه دکتر برزو فرهی بوزنجانی و شمسالدین نوری نجفی، تهران: سیمای جوان.
40. شریفزاده، فتاح و مهدی علوی کاظمی (1387). مدیریت فرهنگسازمانی، تهران: نشر توس.
41. صادقی، احمد و دیگران (1390). رابطه بین فرهنگسازمانی و مدیریت دانش (مورد مطالعه: بیمارستان شهید هاشمینژاد تهران).
42. صادقی، فرشته و سهیلا صالحی ابیانه (1387). ضرورت بهکارگیری مدیریت دانش در سازمانها، ماهنامه صنعت برق، شماره 11.
43. صلواتی، عادل (1384). اصول مدیریت دانش، مدیریت دانش سازمانی، شماره 7.
44. طوسی، محمدعلی (1372). فرهنگسازمانی، چاپ اول، تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
45. عادل صلواتی، علیرضا (1384). مــدیریت دانـــش در سازمانهای دولتی؛ مدلی برای مدیریت دانش، رساله دکتری، دانشـگاه علامـه طباطبایی.
46. عدلی، فریبا (1383). مدیریت دانش؛ حرکت به فـراسوی دانش، تهران: انتشارات فراشناختی اندیشه.
47. فرجی، مرتضی، اسماعیل قادری و بهزاد شناور (1386). مدیریت دانایی بهعنوان رویکردی نوین در توسعه کارآفرینی سازمانی، همایش باشگاه جوان، رشته مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه.
48. فریدونیان، علیرضا و لیلا یوسفی (1380). راهبری و مدیریت: نیروهای دانشگر، ماهنامه تدبیر، شماره119.
49. کاظمی، سعید (1391). بررسی رابطه بین عوامل فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش، (موردکاوی مؤسسه غیرانتفاعی سازمان مدیریت صنعتی)، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی و پایه، مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی کار.
50. کالست، کارل (1383). مدیریت دانش از دیدگاه یک استراتژی تجاری، ترجمه صدیقه احمدی فصیح، فصلنامه علوم اطلاعرسانی، شماره 18.
51. کرمی، مقداد (1384). بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با استقرار مدیریت دانایی در گروه خودروسازی بهمن: مرکز بهمن خودرو، پایاننامه کارشناسی ارشد، چاپنشده، دانشگاه تهران: دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
52. کرمی پور، محمدرضا (1389). مدیریت دانش، مجله توسعه مدیریت، شماره 49.
53. کریمی، ندا (1385). مدیریت دانش، نیاز سازمانهای امروز، ماهنامه ارتباط علمی، شماره 4.
54.
گلیزاده ورزی، حسن (1391). بررسی رابطه بین فرهنگسازمانی و مدیریت دانش در کتابخانههای مستقر در شهر تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
55. گیلبرت، پروست، استفان روب و کای رومهاردت (1382). مدیریت دانش، ترجمه علی حسینیخواه، تهران: نشر یسطرون.
56. لاجوردی، سیدجلیـل و علیخان بابایی (1386).بررسی عوامل تسهیلکننده مدیریت دانش در تیمهای کاری، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشـکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی تهران.
57.
مجیدیان، علیاکبر (1388). بررسی رابطه فرهنگسازمانی و مدیریت دانش در سازمان (مطالعه موردی: شرکت ایرانخودرو)، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه پیام نور استان تهران.
58. محمدی فاتح، اصغر و محمدصادق سبحانی (1387). مدیریت دانش؛ رویکردی جامع، تهران: انتشارات پیام پویا.
59. مظفری، امین و همکاران (1387). بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و سبکهای رهبری در دانشگاه ایران، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی.
60. ممیزاده، جعفر (1373). مدیریت فرهنگ سازمانی، فصلنامه مدیریت دولتی، شماره 25.
61.
نعیمی مجد، آرزو (1390). بررسی رابطه مؤلفههای فرهنگ سازمان و مدیریت دانش، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه پیام نور استان تهران.
62. وزارت نیرو (1385). نتایج پیادهسازی مدیریت دانش در شرکت آب و توسعه نیروی ایران، نشر وزارت نیرو.
63.
هورمنش، فاطمه (1390). تأثیر فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش بر چابکی سازمان، گروه بهمن خودرو، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
64. یحییپور، علی (1382). شناسایی و تدوین عوامل مؤثر بر چرخه عمر نظام برنامهریزی منابع بنگاه با رویکرد مدیریت دانایی و مدیریت اجرایی، پایاننامه کارشناسی ارشد، سازمان مدیریت صنعتی.
65. یو، اچ. ام. (1384). نقش و تأثیر رهبران سازمانی در نهادینهسازی مدیریت دانش در سازمانهای کنونی، مجله الکترونیکی مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران.
ب) منابع لاتین
1. Al-Alawi, A.; N. Y. Al-Marzooqi & F.M. Yasmeen. (2007). Organizational Culture and Knowledge Sharing: Critical Success Factors, Journal of Knowledge Management.
2. Allen,T. (1994). People and Technology Transfer. International Center for Research of the Management of Technology.
3. Ardichvili, A.; & T. Wentling. (2002). Virtual Knowledge Sharing Communities of Practice at Caterpillar: Success Factors and Barriers. Performance Improvement Quarterly.
4. Bahra, Nichola. (2001). Competitive knowledge Management، New York: Palgrave.
5. Balthazard, Pieer. A & Cook, Robert. A. (2004). Organizational Culture and Knowledge Management Success: Assessing the Behavior Performance Continuum. Proceedings of The 37 Hawaii International Conference on System Sciences.
6. Balthazard, P. (2004).Organizational Culture and Knowledge Management Success, Assessing the Behavior–Performance Continuum. International Conference on System Sciences.
7. Batt, G. (2002). A Resource–Based Perspective of Developing Organizational Capabilities for Business Transformation, Knowledge and Process Management. Vol 7, No 20.
8. Bennett, R. & Gabriel, H. (1999). Organizational Factors and Knowledge Management Within Large Marketing Departments: an Empirical Study. Journal of Knowledge Management, Vol 3, No 3.
9. Bhatt, G. (2000). A Resource-based Perspective of Developing Organizational Capabilities for Business Transformation، Morgan state university.
10. Bock, G. W. & Y. Kim. (2002). Breaking the Myths of Rewards: An Exploratory Study of Attitudes about Knowledge Sharing. Information Resources Management Journal. 15 (2).
11. Cameron, K.S. & Quinn, R.E (2006). Diagnosing and Changing Organizational Culture:Based on the Ompeting Values Framework. Addison-Wesley Publishing Company.
12. Cameron, K. S & Quinn, R. E. (1999). Diagnosing and Changing Organizational Culture. Upper Saddle River.
13. Catherine, L. W. & K. A. Pervize. (2003). Structure and Structural Dimension of Knowledge-Based Organizations. Journal of Knowledge Management.
14. Celep Cevat, Cetin Buket (2005). Teacher’s Perception about the Behavior of School Leaders with Regard to Knowledge Management, International Journal of Educational Management, Vol. 19, No. 2.
15. Chang, S. C. & M. S. Lee. (2007). Effects of Organizational Culture and Knowledge Management Mechanisms on Organizational Innovation: An Empirical Study in Taiwan. Journal of Business Review.
16. Chase, R. (1997). The Knowledge – based Organization: An International Survey. Journal of Knowledge Management, Vol. 1.
17. Chen, J.; Y.T.P. Sun &R.J. McQueen.(2010).The Impact of National Cultures on Structured Knowledge Transfer. Journal of Knowledge Management.
18. Chin-Loy, Claudette (2003). Assessing the Influence of Organizational Culture on Knowledge Management Success. Doctoral dissertation, Nova Southeastern University. ProQuest Information and Learning Company.
19. Chow, C.W.; J. F. Deng & J.L. Ho. (2000). The Openness of Knowledge Sharing Within Organizations: A Comparative Study of the United States and the People’s Republic of China. Journal of Management Accounting Research.
20. Dalkir, K. (2005). Knowledge Management in Theory and Practice. Elsevier, Oxford, London.
21. Davenport, Thomas. H. Delong, David. W. & Beers, Michael. C. (1998). Successful Knowledge Management Projects. Sloan Management Review. Vol.39, 2; ABI/Inform Global.
22. Delong, David W. & Fahey, Liam. (2000). Diagnosing Cultural Barriers to Knowledge Management. The Academy of Management Executive, Vol.14, 4: ABI/ Inform Global.
23. Delong, D. W. & L. Fahey. (2000). Diagnosing Cultural Barriers to Knowledge Management. Journal of Academy of Management Executive.
24. Denison, D.R.(2009). Organizational Culture Survey. Retrieved 2009 from: Http://www.Denisoncuiture. com/culture/culture~main.html.
25. Drucker, P. F. (2000). Knowledge Work. Executive Excellence. 17(4).
26. Dyer,J. H. & K. Nobeoka. (2000). Creating and Managing a High-Performance Knowledge-Sharing Network: The Toyota Case. Strategic Management Journal.
27. Gandhi, S (2004). Knowledge management and reference services, The journal of Academic librarianship, vol. 30, No5.
28. Garvey, B. & Williamson, B. (2002). Beyond Knowledge Management Dialogue, Creativity and the Corporate Curriculum Harlow, UK: Financial Times/ Prentice Hall.
29. Goh, S.C. (2002). Management Effective Knowledge Transfer: An Integrative Framework and Some Practice Implication, Journal of Knowledge Management, Vol. 6, No.1.
30. Gupta, J. N. D. & Sharma, S. K. (2004). Creating Knowledge -Base Organizations, Idea Group Publishing.
31. Haney, D.S. (2003). Knowledge Management in a Professional Service Firm. Doctoral dissertation, Indiana University. ProQuest Information And Learning Company.
32. Hansen, M. T. (1999). The Search-Transfer Problem: the Role of Weak Tiesin Sharing Knowledge across Organization Subunits. Administrative Science Quarterly 44 (1).
33. Hariharan, Arun (2002). Knowledge Management: Strategies 4tool، Journal of Knowledge Management Practice.
34. Keyes, J. (2008). Identifying the Barriers of Knowledge; Sharing in Knowledge Intensive Organizations (Doctoral Dissertation). Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses Database. (UMI No. AAT 7905069).
35. Koberg, C. S. & L. H. Chusmir. (1987). Organizational Culture Relationships with Creativity and Other Job-Related Variables. Journal of Business Research.
36. Kubo, I.; A. Saka & S. L. Pam. (2001). Behind the Scenes of Knowledge; Sharing in a Japanese Bank. Human Resource Development International. 4(4).
37. Lawson, S. (2002). Knowledge Management Assessment Instrument. Nova Southeastern University.
38. Lawson, Sheron (2003). Examining the Relationship between Organizational Culture and Knowledge Management. Doctoral Dissertation, Nava Southeastern University, ProQuest Information and Learning Company.
39. Lei, D. J. Slocum & R. Pitts. (1999). Building Competitive Advantage: Managing Strategic Alliances to Promote Organizational Learning. The Journal of World Business. 23 (3).
40. Levin, D.; R. Cross; L. C. Abrams & E. L. Lesser. (2002). Trust and Knowledge Sharing: A Critical Combination. Retrieved from: www.iub.com/services/strategy.
41. Li, W. (2010). Virtual Knowledge Sharing in a Cross-Cultural Context. Journal of Knowledge Management.
42. Lin, H. & G. Lee. (2004). Perceptions of Senior Managers toward Knowledge-Sharing Behavior, Management & Decision.
43. Lindsey, L. K. (2006). Knowledge Sharing Barriers in Encyclopedia of Knowledge Management.
44. Lynn, G.S. Morone, J.G. and Paulson, A.S. (1996). Marketing and Discontinuous Innovation: the probe and learn process, California Management Review. Vol4.
45. Malhotra, Yagesh. (2004). Knowledge Management for E-business Performance Advancing Information Strategy to Internet Time Information Technology, the executive Journal, Vol. 16. Issue4.
46. Marakas, G.M. (1999). Decision Support Systems in the Twenty-first Century،prentice-Hall، Englewood Cliffs, NJ.
47. Marwic, A. D. (2001). Knowledge Management Technology TBM systems Journal, vol. 40, No. 40.
48. Matusik, S. F. & Hill. (1998), The Utilization of Contingent Work, Knowledge Creation, and Competitive Academy of Management. The Academy of Management, Vol. 23 (4).
49. Nonaka, I. & Takeuchi, H. (1995), The Knowledge Creating :How Japanese Companies Create The Dynamics of Innovation. Harvard Business Review.
50. Nonaka, I. & Takeuchi, H. (1998), A Theory of Organization Knowledge Creation. International Journal of Technology Management, Vol 11.
51. O’Dell, C. & C. J. Grayson. (1998). If only We Knew What We Know. New York: free press.
52. OECD, (2003) Conclusion From The Results Of The Survey Of Knowledge Management Practices For Ministries Departments/Agencies Of Central Government In Oecd Member Countries. February 3-4, Gov/ Puma/Hrm.
53. Patricia, C. L. (2001). An Investigation of the Relationship Between Transformational Leadership and Constructive Organizational Culture. Mary Wood Univercity.
54. Paulen D. & Mason, D. (2002). New Zealand Knowledge Management: Barriers and Drivers of Knowledge Management Vptak. Journal of Knowledge Management, Vol 8, No 5.
55. Ponzi, L. & Koenig, M. (2002). Knowledge Management: Another Management Fad? Information Research, No 8 (1), [Available at http:// Information R. net/ir/8-1/ Paper 145. htm1].
56. Prahalad, C. K. & Hamel, G. (1990). The Core Competence of the Corporation. Harvard Business Review, Vol 68, No 3.
57. Rastogi, p. (2000). Knowledge Management and Intellectual Capital, New Virtuous Reality of Competitiveness. Human System Management, No 19 (1).
58. Riege, A. (2005). Three-Dozen Knowledge-Sharing Barriers Managers Must Consider. Journal of Knowledge Management.
59. Ruggles, R. (1998). The State of Notion: Knowledge Management in Practice, California Management Review, Vol 40, No 3.
60. Sun, Y. T. P. & J. Scott. (2005). An Investigation of Barriers to Knowledge Transfer. Journal of Knowledge Management.
61. Sung, C. P. (2007). The Comparison of Knowledge Management Practices Between Public and Private Organizations: An Exploratory Study, A Thesis in Public Administration Submitted in Partial Fulfillment of The Requirements for The Degree of Doctoral of Philosophy, School of Public Affairs, Pennsylvania State University.
62. Sveiby, K. & R. Simons. (2002). Collaborative Climate and Effectiveness of Knowledge Work, an Empirical Study. Journal of Knowledge Management.
63. Thomas H. Davenport, David W. De Long and Michael C. Beers, (1999). Successful Knowledge Management Projects, Sloan Management Review 39.
64. Von Krogh, G. (1998). Care in knowledge Creation. California Management Review.
65. Wiig, K. M. (1999) , Knowledge Management An Emerging Discipline Rooted in a Long History. European Management Journal.
66. Wiig, K. M. (1999). Successful Knowledge Management. European Management Journal.