فهرست منابع
احمدپور داریانی، محمود (1379). کارآفرینی: تعاریف، نظریات، الگوها. تهران: انتشارات شرکت پردیس57.
اسفندیاری صفا، خسرو و دهقان، حبیبالله (1395). مؤلفههای اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مقام معظم رهبری. فصلنامه مدیریت نظامی، 16(61)، 84-60.
انوری، شاپور (1399). شناسایی الگوی رفتاری کارآفرینان مستقل در ایران. فصلنامه علمی پژوهشهای مدیریت راهبردی، 26(77)، 127-148.
بهرامی حسنآبادی ، مهدی و دیگران (1401). تولید؛ دانشبنیان و اشتغال آفرین. تهران: مرکز پژوهشهای مجلس.
پاداش، حمید (1395). مکانیسمهای توسعه کارآفرینی نوپا در ایران در چارچوب گفتمان اقتصاد مقاومتی. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 16(ویژه نامه اقتصاد مقاومتی)، 1-27.
تربتی، سروناز (1396). تحلیل نشانهشناختی موانع تحقق اقتصاد مقاومتی و ارائه راهکارها. فصلنامه مطالعات میان فرهنگی، 12(32)، 9-34.
ترکزاده جعفر و عبدشریفی، فاطمه (1397). بافتنگاری اقتصاد مقاومتی بهمثابه یک نظام رفتاری. دو فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات اقتصاد اسلامی، سال یازدهم، (1) 113-140.
جعفرزاده ، مجتبی (1399). شناسایی جایگاه صنایع فرهنگی و خلاق در گسترش قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران. ششمین همایش ملی پژوهشهای نوین در حوزه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ایران.
حضرتی صومعه، زهرا و قاسمعلی، مژگان (1395). بررسی تطبیقی عناصر فرهنگی مؤثر بر توسعه اقتصادی ـ اجتماعی ایران و کره جنوبی با تأکید بر ادیان رایج در این دو کشور. فصلنامه مطالعات میان فرهنگی، 11(29)، 41-80.
رجبیپور میبدی، علیرضا و دیگران (1397). تأثیر رفتار کارآفرینانه بر رقابتپذیری کسبوکارهای کوچک گردشگری؛ مطالعه موردی: شیراز. مطالعات کاربردی در علوم مدیریت و توسعه، 3(2)، 59-68.
رحماننیا، مریم و فکور ثقیه، امیرمحمد (1395). دلایل شکست کسبوکارهای کارآفرین و نوپا و ارائه راهکارها برای توسعه کارآفرینی. اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت و کارآفرینی، تهران.
طالبی، کامبیز؛ عسگری، آرین؛ تاجالدین، مهران؛ کارآمد، بابک و آقایی، شیما (1388). تئوری عمومی کارآفرینی. تهران: انتشارات دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران.
فرشباف حقرو، الهه؛ صالحی امیری، سیدرضا؛ رضایی، علیاکبر و طبیبی، سید جمالدین (1399). طراحی الگوی توسعه کارآفرینی در حوزه صنایع فرهنگی بومی ایران. مجله مطالعات میان فرهنگی، 15(43)، 35-60.
ملک آرا، ملیکا (1400). عوامل مؤثر بر رشد و موفقیت شرکتهای دانشبنیان. نشریه علمی تخصصی شباک، سال هفتم، (2).
میری، عبدالرضا؛ داورزنی، محمد و سبزیکاران، اسماعیل (1392)، بررسی نقش زمینههای اجتماعی ـ فرهنگی مدیران SMEها بر کارآفرینی شرکتی. فصلنامه علمی ـ پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، سال بیستوسوم، (76)، 29-57.
Adorno, T. (1991). The Culture Industry: Selected Essays on Mass Culture. London: Routledge.
Aderno, T. & Horkheimer, M. (1979). The Dialectic of Enlightenment. Trans. John Cumming. London: Verso.
Ahmadpour Dariani, Mohammad (1379). Entrepreneurship: definitions, theories, models, publications of Pardis 57 Company, Tehran.
Aldrich, H. E. & Cliff, J. E. (2003). The pervasive effects of family on entrepreneurship: toward a family embeddedness perspective. Journal of Business Venturing, (18), 573–596.
Andersson, S.; Evers, N. & Griot, C. (2013). Local and international networks in small firm inter-nationalization: cases from the Rhône-Alpes medical technology regional cluster. En-trepreneurship & Regional Development, (25), 867–888.
Awotoye, Y. F. & Singh, R. P. (2018). Immigrant entrepreneurs in the USA: A conceptual discussion of the demands of immigration and entrepreneurial intentions. New England Journal of Entrepreneurship, 21(2), 123-139.
Barringer, B.R.; Jones, F.F. & Neubaum, D.O. (2005). Aquantitative content analysis of the characteristics of rapid-growth firms and their founders. Journal of Business Venturing, 20(5), 663-687.
Barkham, R. (1994). Entrepreneurial characteristics and the size of the new firm: a model and an econometric test. Small Business Economics, 6(2), 117-125.
Bass, B. & Stogdrill, R. (1990). Bass & Stogdrill’s handbook of leadership: Theory, research, and managerial implications. New York: Free Press.
Begley, T. & Boyd, D. (1987). Psychological characteristics associated with performance in entrepreneurial firms and small businesses. Journal of Business Venturing, (2), 79–93.
Brandstaetter, H. (1997). Becoming an entrepreneur: A question of personality structure? Journal of Economic Psychology, (18), 157-177.
Brockhaus, R. H. & Horwitz, P. S. (1986). The art and science of entrepreneurship. The Psychology of the Entrepreneur.
Brockhaus, R.H. (1975). I–E locus of control scores as predictors of entrepreneurial intentions. Academy of Management Proceedings, 1975(1), 433-435.
Brush, C. G. (1992). Research on women business owners: past trends, a new perspective and future directions. Entrepreneurship: Theory and Practice, 16(4), 5-30.
Carsrud, A. L.; Olm, K. & Eddy, G. (1987). Entrepreneurs-mentors, networks, and successful new venture development: An exploratory study. American Journal of Small Business, (12), 13-18.
Cooper, A. C. & Dunkelberg, W. C. (1987). Entrepreneurial research: Old questions, new answers and methodological issues. American Journal of Small Business, (11), 11-24.
Crant, J. (2000). Proactive behavior in organizations. Journal of Management, (26), 435-462.
Davidsson, P. (2015). Entrepreneurial opportunities and the entrepreneurship nexus: a re-conceptualization. Journal of Business Venturing, 30(5), 674-695.
Esfandiari Safa, Khosrow, Dehghan, Habibullah (2015). The components of the resistance economy from the perspective of the Supreme Leader. Military Management Quarterly, (61)16. 84-60.
Feng, Y. (2020). Evaluation and analysis of competitiveness of chinese cultural industry based on fuzzy clustering algorithm. Solid State Technol, (63), 8333–8341.
Fox, S.; Ben-Nahum, Z. & Yinon, Y. (1989). Perceived similarity and accuracy of peer ratings. Journal of Applied Psychology, 74(5), 781-786.
Gartner, W. (1988). Who is entrepreneur? Is the wrong question. American Journal of Small Business, 12(4), 11-32.
Hambrick, D. & Mason, P.A. (1984). Upper echelons: the organization as a reflection of its top managers. Academy of Management Review, 9(2), 193-206.
Hewison, R. (1997). Culture and Consensus. London: Methuen.
House, J. & Shamir, B. (1993). Toward the integration of transformational, charismatic, and visionary theories of leadership. Academic Press, 81- 107.
Jaafar, M.; Ramayah, T. & Mohammed, O. (2004). Owner/manager characteristics and business performance: A study among Malaysian contractors. 18th Annual Conference of Australian and New Zealand Academy of Management.
Jernej Tiran (2022). Industrial Culture as an agent of Social innovation:reflections from Velenge-Slovenia.
Krueger, N. F. (1993). Growing up 'entrepreneurial?' Developmental consequences of early exposure to entrepreneurship. Academy of Management Best Paper Proceedings.
Kumar, A. & Sihag, S. (2012). Traits of Entrepreneurs of Small-Scale Sector. IUP Journal of Entrepreneurship Development, 9(2), 61-71.
Kusaka, Kimindo (1978). The New Culture Industry Tokyo: Tokyo Keizai Shinposha.
Locke, E. (2000). The Prime Movers. New York: Amacom.
Lumpkin, G.T. & Dess, G. (1996). Clarifying the entrepreneurial orientation construcy and linking it to performance. Academy of Management Review, 21(1), 135-172.
Manski, C.F. (1993). Identification of social endogenous effects: the reflection problem. The Review of Economic Studies, 60(3), 531-542.
Matthews, C. H. & Moser, S. B. (1996). longitudinal investigation of the impact of family background and gender on interest in small firm ownership. Journal of Small Business Management, (34), 24-43.
McClelland, D. (1987). Characteristics of successful entrepreneurs. Journal of Creative Behaviour, 21(3), 219-233.
McDonald, R.M. & Eisenhardt, K.M. (2020). Parallel play: startups, nascent markets, and effective business-model design. Administrative Science Quarterly, 65(2), 483-523.
McClelland, D. (1987). Characteristics of successful entrepreneurs. Journal of Creative Behavior, 21(3), 219-233.
Mohanty S.K. (2006). Fundamental of entrepreneurship-Prentice-Hall of India.
Morris, M. & Zahra, S. (2000). Adaptation of the business concept over time: The case of historically disadvantaged South Africa owner / managers. Journal of Small Business Management, 38(1), 92-100.
O’Conner, N.; Hammack, F. M. & Scott, M. A. (2010). Social capital, financial knowledge, and Hispanic college choices. Research of Higher Education, 51(3), 195-219.
Petrakis, P. (2005). Risk perception, risk propensity, and entrepreneurial behavior: the Greek Case. Journal of American Academy of Business, 7(1), 233-242.
Rachdi, F. (2006). L’entrepreneuriat féminin au Maroc: une étude exploratoire. Congrès International Francophone en Entrepreneuriat et PME (pp. 1-19). Fribourg: Association Internationale de Recherche Entrepreneuriat et PME .
Rafael Boix Domenech (2021). The impact of Cultural and Creative industries on the wealth of countries-regions and municipalities.
Rao, R.V. (1979). Small Industries and the Developing Economy in India. New Delhi: Concept Pub.
Rauch, A. & Frese, M. (2000). Psychological approaches to entrepreneurial success: A general model and an overview of findings. International Review of Industrial and Organizational Psychology, (15), 101-142.
Robinson, P. & Sexton, E. (1994). The effect of education and experience on self- employment success. Journal of Business Venturing, 9(2), 141-156.
Sarachek, B. (1978). American entrepreneurs and the Horatio Alger Myth. Journal of Economic History, 38(2), 439-456.
Schere, J. (1982). Tolerance of ambiguity as a discriminating variable between entrepreneurs and managers. Academy of Management Conference, 404-448.
Sexton, D.L. & Bowman, N. (1985). The entrepreneur: a capable executive and more. Journal of Business Venturing, 1(1), 129-140.
Sirec, K. & Mocnik, D. (2000). How Entrepreneurs’ Personal Characteristics Affect SMES' Growth. Izvirni Znanstveni Članki, (1-2), 3-12.
Song Jian(ed). (1994). Essentials of Modern Sciences. Beijing: Science Press.
Stewart, W. & et al. (2003). Entrepreneurial dispositions and goal orientations: A comparative exploration of United States and Russian entrepreneurs. Journal of Small Business Management, 41(1), 27-47.
Storey, D. J. (1994). Understanding small firms. London: Routledge.
Verso.Adorno, T. & Horkheimer, M. (1979). The Dialectic of Enlightenment. Trans. John Cumming. London: Verso.
Wickham, P.A. (2001). Strategic Entrepreneurship. A decision-making approach to new venture creation and management. London: Pearson Education Limited.