السون، متیو اچ ،هرگنهان،بی آر،(1374)، مقدمهای بر نظریههای یادگیری ، ترجمه علی اکبر سیف،ویرایش هفتم، تهران، نشر دوران
امینی، یوسف؛ امینی، محمد،(1395)، بررسی عوامل اقتصادی، اجتماعی و زمینهای مؤثر بر میزان مشارکت شهروندان در حوزه امور شهری مرتبط با شهرداری، فصلنامه توسعه اجتماعی، دوره 11 ، شماره 2
پیران، پرویز (1377). طرح شهردار مدرسه: پیش به سوی مشارکتهای اجتماعی در حیطههای رسمی. مجله سیاسی- اقتصادی، 132-131، 96-103
ثامنی، امیر؛ براتی، ناصر، (1390) ، «شهر» بهعنوان برترین آموزگار؛ ضرورتها و الزامات بسط مفهوم شهرآموز شده، اولین همایش ملی آموزش در ایران 1404
حبیبی، محسن؛ سعیدی رضوانی ، هادی،(1384 )، شهرسازی مشارکتی، کاوشی نظری در شرایط ایران، نشریه هنرهای زیبا، شماره 24، تهران
دلور. ژاک(1375) یادگیری گنج درون ، ترجمه فاطمه فقیهی و علی رئوف ، تهران ، پژوهشکده تعلیم و تربیت ، تکنگاشت، شماره 4
ساروخانی، باقر؛ امیرپناهی، محمد(1385).«ساخت قدرت در خانواده و مشارکت اجتماعی». پژوهش زنان، سال چهارم، شماره 3(31-60)
فرخی،مریم ؛هرندی، مینا،(1392) جایگاه و نقش کودکان در شهر خلاق با تاکید بر فضاهای شهری آموزشدهنده،اولین همایش ملی شهر خلاق ، ایدهها و چالشها در ایران
علویتبار،علیرضا(1379).بررسی الگوی مشارکت شهروندان در اداره امور شهرها،جلد اول، تهران: انتشارات سازمان شهرداریهای کشور
علویتبار،علیرضا،(1379) بررسی الگوی مشارکت شهروندان در اداره امور شهرها (یافتههای تجربی و راهبردها)،جلددوم، انتشارات سازمان شهرداریها،تهران
کریمی، صدیقه؛ نصر، احمدرضا و شریف،مصطفی، (1392)، مفهوم و مدل جامعه یادگیری در کشور ایران، مجله جامعهشناسی کاربردی، سال بیست و چهارم، شماره (50) پیاپی، شماره دوم
محسنی تبریزی، علیرضا (1375 ) ، بیگانگی مانعی برای مشارکت و توسعه ملی، نامه پژوهش، شماره 1، صص 89 - 109
نوروزیوند، طاهره (1393) ، شناسایی و ارزیابی مولفههای بومی شهر یادگیری در شهر اهواز از منظر نخبگان و مدیران شهری، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز - دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
یوسفی، محمد؛ شیعه، اسماعیل؛ خطیبی، محمدرضا و سعیدی رضوانی، نوید(1398)، شناسایی و اولویتبندی مولفههای شهر یادگیرنده با تاکید بر یادگیری مادامالعمر، فصلنامه نوآوری های آموزشی، سال هجدهم، شماره 71، ص 105-126
Amin, A. and Thrift, N. (2017) Seeing Like a City, Cambridge and Malden: Polity Press.
Chauncey S.A., Simpson G.I. (2020) The Role of Learning City “Smart Teams” in Promoting, Supporting, and Extending the Community School Model. In: Stephanidis C. et al. (eds) HCI International 2020 – Late Breaking Papers: Cognition, Learning and Games. HCII 2020.
Duke, C. (2010) Learning cities and regions. In: Peterson, P., Baker, E. and McGraw, B. (eds.) International Encyclopaedia of Education. Elsevier
Gardiner,Helen,(1998), liflong learning on organization: differentiating factors between adult employee groups, A thesis submitted to the faculty of graduate studies in partial fulfillment of the requirement for the degree of master of sience,Department of Psychology.
Longworth, N. (2006) Learning Cities, Learning Regions, Learning Communities: Lifelong Learning and Local Government, Taylor and Francis, London
Longworth, N (1999) Making Lifelong Learning Work: Learning cities for a learning century, Kogan Page , London
Longworth, N. (2011). Lifelong Learning and the Schools: into the 21st. Century. Lifelong Learning in Schools: an exploration into the impact of Lifelong Learning on the Schools Sector and on its implications for the Lifelong needs of Teachers, 4-16.
Yang, Jin and Yorozu, Rika, )2015(,Building a Learning Society in Japan, the Republic of Korea and Singapor , UIL Publication Series on Lifelong Learning Policies and Strategies: No. 2
International conference on learning cities, Beijing, China, 2013