الف) منابع فارسی
1. شاهنظری، علی، علی نجاتبخش اصفهانی، علی اصغرپورعزت و مریم سلیمانی (1392). طراحی مدل ارتقای جایگاه برند حلال در بازارهای جهانی، فصلنامه مدیریت فردا، شماره 34.
2. شیری، اردشیر، مهدی دهقانی سلطانی، طاهره نثاری و حسین فارسیزاده (1395). نقش اعتماد به نوآوری در ارتباط تناسب فرد با شغل و سازمان با رفتار کاری نوآورانه در شرکتهای دانشبنیان (مورد مطالعه: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران)، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، دوره 3، شماره 4.
3. صنوبر، ناصر، محمدعلی متفکرآزادو نسرین راضی (1389). اثر ارزشهای اسلامی در تصمیمهای آمیخته بازاریابی (مطالعه موردی: شرکتهای صنایع غذایی)، مجله اقتصاد اسلامی، دوره 10، شماره 37.
4. عیدی، فاطمه (1394). تبیین ارکان الگوی بازاریابی اسلامی، فصلنامه اندیشه مدیریت راهبردی، دوره 9، شماره 1.
5. فیض، داود، علیرضا موتمنی، اسداله کردنائیج، عظیم زارعی و مهدی دهقانی سلطانی (1396). تأثیر نوآوری بازاریابی بر رقابتپذیری برند با تبیین نقش فرصتطلبی فناورانه، فصلنامه چشمانداز مدیریت بازرگانی، دوره 16، شماره 3.
6. ملکپور، مریم، علی نجاتبخش اصفهانی، علی شاهنظری و مریم سلیمانی (1392). مدل ارتقای جایگاه برند حلال در بازارهای جهانی، فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین، دوره 3، شماره 3.
ب) منابع لاتین
1. Adnan, Z. (2013). Theoretical Framework for Islamic Marketing: Do We Need a New Paradigm?. International Journal of Business and Social Science, Vol , No 4 7.
2. Alserhan, B. A. (2010). On Islamic branding: brands as good deeds. Journal of Islamic Marketing, Vol 1, No 2.
3. Alserhan, B. A. , (2010) , Islamic branding: A conceptualization of related terms, Journal of Brand Management, Vol 18, No 1.
4. Asseraf, Y. & Shoham, A. (2017). Destination branding: The role of consumer affinity. Journal of Destination Marketing & Management, Vol 6, No 4.
5. Bornmark, H. , Goransson, A. , & Svensson, C. (2005). A study to indicate the importance of brand awareness in brand choice - A cultural perspective. Published bachelor dissertation, faculty of Kristianstad University.
6. Dalman, M. D. & Puranam, K. (2017). Consumer evaluation of ingredient branding strategy. Management Research Review, Vol 40, No 7.
7. Davis, S. & Dunn, M. (2002). Building the Brand-Driven Budiness: Operationalize Your Brand to Drive Profitable Growth. San Francisco: Josey Bass.
8. Designing a conceptual framework Islamic Branding to enter Global markets in the Industries of Islamic Republic of Iran.
[1]
9. Fok, K. W. K. & Law, W. W. Y. (2018). City re-imagined: Multi-stakeholder study on branding Hong Kong as a city of greenery. Journal of Environmetal Management, Vol 206, No 1.
10. Ghodeswar, B. M. (2008). Building brand identity in competitive markets: a conceptual model. Journal of Product & Brand Management, Vol 17, No 1.
11. Izberk-Bilgin, E. (2012). Infidel brands: Unveiling alternative meanings of global brands at the nexus of globalization, consumer culture, and Islamism. Journal of Consumer Re-search, Vol 39, No 4.
12. Jalil, M. A. , & Rahman, M. K. (2014). The impact of Islamic Branding on consumer preference towards Islamic Banking Services: An empirical investigation in Malaysia. Journal of Islamic Banking and Finance, Vol 2, No 1.
13. Jumani, Z. A. & Siddiqui, K. (2012). Bases of Islamic Branding in Pakistan: Perceptions or believes. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, Vol 3, No 9.
14. Kapferer, J. N. (2008). The new Strategic Brand Management. London: Kogan. Page.
15. Karlof, B. , & Hellin Lovingsson, F. (2005). The A-Z of management concepts and models. Thorogood Publishing.
16. Keller, K. L. (2008). Strategic Brand Management. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
17. Kladou, S. , Kavaratzis, M. , Rigopoulou, I. & Salonika, E. (2017). The role of brand elements in destination branding. Journal of Destination Marketing & Management, Vol 6, No 4.
18. Kotler, P. (2000). Marketing Management: Analysis, Plannig, Implementation and Control. Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ.
19. Kotler, P. , & Keller, K. L. (2006). Marketing management (12 ed.). New Delhi: Prentice-Hall of India.
20. Loo, M. (2010). Attitudes and Perceptions towards Islamic Banking among Muslims and Non-Muslims in Malaysia: Implications for Marketing to Baby Boomers and XGeneration. International Journal of Arts and Sciences, Vol 3, No 13.
21. Malik, K. & Sheheryar Khan, M. M. (2015). Islamic branding and marketing: an insight of consumer perception in Pakestan. Proceedings of the Asia Pacific Conference on Business and Social Science, Kuala Lumpur.
22. Moon, H. & Sprott, D. E. (2016). Ingredient branding for a luxury brand: The role of brand and product fit. Journal of Business Research, Vol 69, No 12.
23. Mourad, M. & El Karanshawy, H. (2013) , Branding Islamic studies: exploratory study in the Middle East. Journal of Islamic Marketing, Vol 4, No 2.
24. Norhayati, Z. & Asmat‐Nizam, A. T. (2010). Applying Islamic market‐oriented cultural model to sensitize strategies towards global customers, competitors, and environment. Journal of Islamic Marketing, Vol 1, No 1.
25. Saeed, M. , Ahmed, Z. U. , & Mukhtar, S. M. (2001). International marketing ethics from an Islamic perspective: A value-maximization approach. Journal of Business Ethics, Vol 32, No 2.
26. Seyedghorban, Z. , Matanda, M. J. & Laplaca, P. (2016). Advancing theory and knowledge in the business-to-business branding literature. Journal of Business Research, Vol 69, No 8.
27. Shojaei, M. , & Moradi, A. (2016). Investigating the Effects and Prioritization of the Factors Affecting Development of Halal Brand for Export Promotion (Case Study: Food Industry). The Caspian Sea Journal, Vol 10, No 1.
28. Williams, A. & Sharma, A. (2005). Building an Islamic brand. Brand Strategy, Vol 197, No 1.
29. Wilson, J. A. J. & Liu, J. (2011). The challenges of Islamic branding: navigating emotions and halal. Journal of Islamic Marketing, 2 (1).
30. Wood, L. (2000). Brands and brand equity: definition and management. Management Decision, 38 (9).
31. Yadin, D. (2002). The international dictionary of marketing. London, United Kingdom: Kogan Page.
32. Yusof, M. & Jusoh, W. (2014). Islamic Branding: The Understanding and Perception. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 130 (1).
[1]. This article is extracted from the PhD thesis of international marketing management in Semnan University