الف) منابع فارسی
1. اتکینسون، دیوید و دیگران (1384). رادیو و تلویزیون خدمت عمومی: چالش قرن بیست و یکم، ترجمه مرتضی ثاقبفر، تهران: انتشارات سروش.
2. باقی، هرمز (1379). گذری به ویژگیهای مدیریت رسانهای، فصلنامه سنجش و پژوهش، شماره 23.
3. بدیعی، نعیم (1381). روششناسی کیو سالنامه پژوهش و ارزشیابی در علوم اجتماعی و رفتاری، جلد اول، به کوشش دکتر حسین رحمانسرشت، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
4. برلینگر، اتو (1376). ارتباطت اقناعی، ترجمه علی رستمی، انتشارات مرکز تحقیقات و سنجش برنامههای صدا وسیما.
5. بروجردی علوی (1375). مهدخت، نظام مطلوب مطبوعاتی از دیدگاه روزنامهنگاران ایران: بررسی و نظرجویی پیرامون نظریه آمرانه، آزادیگرا، مسئولیت اجتماعی، کمونیستی شوروی و توسعهای، پایاننامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی.
6. پیکارد، رابرت جی (1375). اقتصاد رسانهها؛ مفاهیم و مسائل آن، ترجمه داود حیدری، انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
7. تلالی، مایکل، کریس فاراندز و راجرز توتز (1382).تکنولوژی، فرهنگ و رقابتپذیری؛ تحولات اقتصادی و سیاسی، ترجمه ناصر موفقیان، انتشارات مؤسسه توسعه دانش و پژوهش ایران.
8. تهرانیان، مجید (1356). ساخت و نقش رسانهها، هماش شیراز، ویراسته جمشید اکرمی، انتشارات سروش.
9. حجتی اشرفی، غلامرضا (1366). مجموعه قوانین اساسی، مدنی، چاپ ششم، انتشارات کتابخانه گنج دانش.
10. دادگران، سیدمحمد (1372). مبانی ارتباط جمعی، انتشارات فیروزه.
11. روشندل، طاهر (1385). مفهومشناسی مدیریت رسانه، فصلنامه رادیو و تلویزیون، سال سوم، شماره 2.
12. سازگار، ژیلا (2536). کارنامهای از رادیو و تلویزیون ملی ایران، چاپ اول، انتشارات رادیو و تلویزیون ملی ایران.
13. فرهنگی، علیاکبر (1374). ارتباطات انسانی، انتشارات رسا.
14. فرهنگی، علیاکبر، طاهر روشندل و میکائیل برقی (1373). نگرشی بر بنیانهای نظری مدیریت سازمانهای رسانهای، فصلنامه دانش مدیریت، شماره 66، سال هفدهم.
15. محکی، علیاصغر (1376). الگوی مدیریت موجود و مطلوب مطبوعات در کشور، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
16. محمدی، مجید (1376). مدیریت رسانهها، فصلنامه رسانه، سال هشتم، شماره سوم.
17. محمودی، عبدالله (1379). مدیریت رسانه و مدیریت رسانهای، فصلنامه سنجش و پژوهش، شماره 23.
18. مک کوایل، دنیس (1382). درآمدی بر نظریه ارتباطات جمعی، ترجمه پرویز اجلالی، انتشارات مرکر مطالعات و تحقیقات رسانهها.
19. مهدیزاده، سیدمحمد (1383). برنامهریزی و سیاستگذاری ارتباطات، فصلنامه رسانه، سال پانزدهم، شماره 2.
20. نصرالهی کاسمانی، اکبر (1375). بررسی ساختار اخبار سیمای جمهوری اسلامی ایران: شبکههای اول و دوم، پایاننامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی.
21. هاشمی، محمد (1373). حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، جلد دوم، چاپ اول، تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
ب) منابع لاتین
1. Alexander, A. J. Ower, R. (1993) Carveth “Media Economic: Theory and Practice”, Journal of Media Economy.
2. Braham son, E. (1994) “Concealment of Negative Organizational Outcomes: A Agency Theory Perspective”, Academy of Management Journal.
3. Curran, James. (1990) The Press in the Age of Conglomerates, in Curran and Seaton, power without Responsibility, Chapter 7.
4. Flower, K and Brenner, R. (1991) A Marketplace Approach to Broadcasting Regulation, New York.
5. Franklin, George. (1994) Media Properties and Contra, London: Sage.
6. Gamham, Nihcholal. (1990) Contribution to Political Economy of Mass Communication, in his Capitalism and Communication, London.
7. Garnhan, Nicholas. (1990) Communication and Capitalism. Paris.
8. Gershon, R. A. (2000) “The Transnational Media Corporation: Environmental Scanning and Strategy”,the Journal of Media Economic.
9. Tjerstorm, Sune. (1953) “Theoretical Approach to the management of the Public Service Media Firm”, the Journal of Media Economic, Vol. 15, No. 4.
10. Van Iubergen, (1988) Norman and Lexington, K, Computer QUANL User’s Guide Method Forhandeling all Phases of Program Providing a Single Execution Stephenson’s Q Analysis Providing a Single.
11. Veljanovski, Cento. (1988) “Freedom in Broadcasting”, Institute of Economic Affairs Inquiry, February.
12. Wells, Alen. (1975) Mass Communication: A World View, pola Alto: Mayfield.