آتیهکار غلامرضا، اصغر مشبکی و عبدالله نعامی (1395). «عوامل مؤثر در خریدهای لذت باور از راه اینستاگرام»، تحقیقات بازار نوین، سال ششم، شماره 21، 18-1.
الیاسی، محمدحسین (1388). «مبانی نظری و عملی اقناع و مجابسازی»، مطالعات راهبردی بسیج، شماره 45، 41-72.
ببران، صدیقه و آتیه پوریحیی (1393). «نقش شبکههای اجتماعی مجازی در هویت فرهنگی کاربران»، علوم خبری، شماره 12 و 11.
بشیر، حسن، محمدصادق افراسیابی (1392). «شبکههای اجتماعی اینترنتی و سبک زندگی جوانان: مطالعه موردی بزرگترین جامعه مجازی ایرانیان»، تحقیقات فرهنگی ایرانیان، سال پنجم، شماره 1، 62-31.
بینگل، اتولر (1376). ارتباطاتاقناعی، ترجمه على رستمی، مرکز تحقیقات و سنجش برنامهای صداوسیما
تامپسون، جان بروکشایر (1380). رسانهها و مدرنیته: نظریههای اجتماعی رسانهها، ترجمه مسعود اوحدی، چاپ سوم، تهران: سروش.
چنی، دیوید (1378). سبک زندگی، ترجمه علیرضا چاووشی، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه فرهنگ عمومی.
دادگران، محمد (1394). مبانی ارتباطجمعی، چاپ بیستم، تهران: فیروزه.
ربانی و شیری، (1388) «اوقات فراغت و هویت اجتماعی (بررسی جامعهشناختی الگوهای گذران اوقات فراغت جوانان در تهران»، تحقیقات فرهنگی ایران، سال دوم، شماره 8، 242-209.
رحمتی، محمدمهدی و سعادت بخشی (1394). «سبک زندگی و الگوی مصرف مورد مطالعه: تلفن همراه)، تحقیقات فرهنگی ایران، سال هشتم، شماره 4، 142-119.
رسولی، محمدرضا (1382) «بررسی مؤلفههای سبک زندگی در تبلیغات تجاری تلویزیون»، علوم اجتماعی، سال دهم، شماره 23، 93- 43.
شکارینمین، شیدا و ابراهیم حاجیانی (1393). «بررسی تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی (فیسبوک) بر سبک زندگی جوانان»، مدیریت فرهنگی، سال هشتم، شماره 26، 79-63.
شهابی، محمود و قدسی بیات (1391). «اهداف و انگیزههای عضویت کاربران در شبکههای اجتماعی مجازی»، مطالعات فرهنگ و ارتباطات، سال سیزدهم، شماره 20، 86-61.
صدفی، ذبیحاله و علیرضا محسنیتبریزی (1392). «تببین فرآیند رفتار مشتری مداری مدیریت اقتاع رسانهای تحلیل مسیر عوامل موثر بر مدیریت اقناع تبلیغات شبکههای اینترنتی و ماهوارهای بر خرید و مصرف مخاطبان»، سال چهارم، شماره 1، 192-135.
عالمی، مسعود (1390). «انسجام کارکردی، نهادهای اجتماعی و تأثیر آن بر فرایند توسعه»،مجموعهمقالاتهمایشملینهادهایاجتماعیوهمبستگیملی، تهران: تمدن ایرانی.
عقیلی، سیدوحید و علی جعفری (1391). «بررسی اهداف آشکار و پنهان شبکههای اجتماعی»، علوم خبری، شماره 4، 55-40.
کاستلز، مانوئل (1385). عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ، حسن چاوشیان، جلد 2، تهران: طرح نو.
مرکز افکارسنجی دانشجویان (1394). «عضویت نیمی از ایرانیان در شبکههای اجتماعی»، سایت ایسپا، قابل دسترس در:
www.ispa.ir/showpolling.
معمار، ثریا (1391). «شبکههای اجتماعی مجازی و بحران هویت (با تأکید بر بحران هویت ایران)»، مطالعات و تحقیقات اجتماعی ایران، دوره اول، شماره 4، 176-155.
Bartle,
R. (2004), Designing Virtual Worlds, London: Routledge.
Boyd, D. M. & Ellison, N. B. (2007). “Social network sites: Definition, history, and scholarship”, Journal of computer mediated Communication, Vol.13, No.1, 210-230.
Kietzmann, J. H, Hermkens, K, McCarthy, I. P. & Silvestre, B. S. (2011).“Social media? Get serious! Understanding the functional building blocks of Social media”, Business Horizons, Vol.54, No.3, 241-251.