این مطالعه با روش الگوی توضیح رئالیستی انجام یافته و متناسب با آن، SSSL انتخاب شده است. فرض بنیانی در مدل SSSL فضاسازی ساختار جامعه در یادگیری اجتماعی جرم و کجروی است. از بین نوجوانان 19-14 ساله مناطق حاشیهنشین شهر تهران، به شیوه نمونهگیری ترکیبی به تعداد 350 نفر برآورد شد. نتایج نشان داد: همبستگی بین متغیرهای تئوریکی ساختاری و ابعاد یادگیری اجتماعی و نیز ابعاد یادگیری اجتماعی و بزهکاری نوجوانان وجود دارد. از بین ابعاد یادگیری اجتماعی، بعد همنشینی افتراقی بیشترین تأثیر را بر بزهکاری نوجوانان داشته است. متغیرهای ساختاری تئوریکی (آنومی اجتماعی و بیسازمانی اجتماعی)، سبب فضاسازی بر روی یادگیری اجتماعی بزهکاری میشوند و فضای یادگیری اجتماعی نیز تولید بزهکاری و کجروی میکند.
مشتاق, روشنک, سیفی, علیرضا, & قاضی طباطبایی, محمود. (1391). سهم ساختار و یادگیری اجتماعی در بزهکاری نوجوانان شهر تهران (مطالعه موردی: 5 منطقه حاشیهنشین). راهبرد اجتماعی فرهنگی, 1(3), -.
MLA
روشنک مشتاق; علیرضا سیفی; محمود قاضی طباطبایی. "سهم ساختار و یادگیری اجتماعی در بزهکاری نوجوانان شهر تهران (مطالعه موردی: 5 منطقه حاشیهنشین)". راهبرد اجتماعی فرهنگی, 1, 3, 1391, -.
HARVARD
مشتاق, روشنک, سیفی, علیرضا, قاضی طباطبایی, محمود. (1391). 'سهم ساختار و یادگیری اجتماعی در بزهکاری نوجوانان شهر تهران (مطالعه موردی: 5 منطقه حاشیهنشین)', راهبرد اجتماعی فرهنگی, 1(3), pp. -.
VANCOUVER
مشتاق, روشنک, سیفی, علیرضا, قاضی طباطبایی, محمود. سهم ساختار و یادگیری اجتماعی در بزهکاری نوجوانان شهر تهران (مطالعه موردی: 5 منطقه حاشیهنشین). راهبرد اجتماعی فرهنگی, 1391; 1(3): -.