هدف مقاله حاضر بررسی اثرات میزان و نوع استفاده از برنامههای ماهواره بر جوانان تهرانی است. بر پایه نظریههای هاروی، گیدنز و رابرتسون، میان متغیرهای تحقیق ارتباط نظری برقرار شده و فرضیات تحقیق مطرح شد. جمعیت آماری این تحقیق را 200 نفر از جوانان (29-19 ساله) شهر تهران تشکیل میدهند که از برنامههای ماهواره استفاده میکنند. یافتههای تحقیق نشان میدهد: افزایش میزان استفاده از ماهواره با هویت دینی آنها رابطه معکوسی داشته است. بر اساس یافتهها، هر پنج نوع برنامه خبری، مذهبی، سیاسی، علمی و تفریحی با هویت دینی رابطه داشته و این روابط از شدت و جهات مختلفی برخوردارند. بهطور کلی نتایج تحقیق بیانگر اثر منفی یا معکوس (هر چند محدود) استفاده از شبکههای ماهوارهای بر هویت دینی است.
عزتی, رحمان, قصابی, رضوان, چمنی, سولماز, & صنعتی شرقی, نادر. (1392). بررسی اثرات استفاده از برنامههای ماهوارهای بر هویت دینی. راهبرد اجتماعی فرهنگی, 2(1), -.
MLA
رحمان عزتی; رضوان قصابی; سولماز چمنی; نادر صنعتی شرقی. "بررسی اثرات استفاده از برنامههای ماهوارهای بر هویت دینی". راهبرد اجتماعی فرهنگی, 2, 1, 1392, -.
HARVARD
عزتی, رحمان, قصابی, رضوان, چمنی, سولماز, صنعتی شرقی, نادر. (1392). 'بررسی اثرات استفاده از برنامههای ماهوارهای بر هویت دینی', راهبرد اجتماعی فرهنگی, 2(1), pp. -.
VANCOUVER
عزتی, رحمان, قصابی, رضوان, چمنی, سولماز, صنعتی شرقی, نادر. بررسی اثرات استفاده از برنامههای ماهوارهای بر هویت دینی. راهبرد اجتماعی فرهنگی, 1392; 2(1): -.