1. ابوالقاسمی، عباس و اوشا برهمند و آذر کیامرثی (1384). روانشناسی در اجتماع، تهران: نشر رهرو دانش.
2. ادیب حاج باقری، محسن (1385). روش تحقیق گراند تئوری، تهران: انتشارات بشری.
3. ادیب، یوسف، اسکندر فتحیآذر و اصغر ابراهیمی هرستانی (1393). ادراک دانشآموزان فارغالتحصیل سوم متوسطه نظری از مهدویت: پژوهشی پدیدارشناسانه، دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی تربیت اسلامی، شماره 19.
4. بابایی، محبوبه، علی ذوالقدر، سکینه ندرلو و حمید ذوالقدر (1392). عوامل و ریشههای خشونت در بین دانشآموزان دوره دبیرستان آذرشهر. مطالعات علوم اجتماعی ایران، شماره 39.
5. بازرگان، زهرا و مسعود غلامعلی لواسانی (1382). خشونت بدنی در مدرسه و راهکارهایی برای پیشگیری و کاهش آن، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره 6.
6. بازرگان، زهرا و مسعود لواسانی (1385). خشونت بدنی در مدرسه و راهکارهایی برای پیشگیری و کاهش آن، دانشگاه تهران.
7. بازرگان، زهرا، ناهید صادقی و مسعود لواسانی (1379). بررسی پدیده خشونت کلامی در مدارس راهنمایی شهر تهران، گزارش طرح پژوهشی، دانشگاه تهران.
8. برقی، عیسی (1389). کاربرد دیدگاه پدیدارشناسی ون منن در مطالعات برنامه درسی، فصلنامه راهبردهای آموزش، دوره 3، شماره 4.
9. پیری، موسی و سعید محمودی بردزری (1394)، تبیین افت تحصیلی براساس مستندات و دیدگاههای اعضای شوراهای دبیران شهرستان ایذه، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، دوره 14، شماره 3.
10. ترخانی، شهریار (1387). پیشگیری از خشونت در مدارس: با تأکید بر نقش پلیس در پیشگیری از جرم، فصلنامه مطالعات پیشگیری از جرم، دوره 3، شماره 7.
11. دادستان، پریرخ (1390). روانشناسی جنایی، تهران: انتشارات سمت.
12. دلاور، علی (1383). مبانی نظری و عملی پژوهش، تهران: رشد.
13. رازانی، اکرم و علی رضا کلدی (1389). نقش مشاوره در پیشگیری از انحرافات اجتماعی دختر مقطع متوسطه شهر تهران، پژوهشنامه علوم اجتماعی، سال 4، شماره 1.
14. سرمد، زهره، عباس بازرگان و الهه حجازی (1393). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران: نشر آگاه.
15. شکوهی یکتا، محسن، نیره زمانی و سحرانه جوادی آسایش (1391)، پیگیری تأثیر آموزشهایشناختی ـ رفتاری بر کنترل خشم در معلمان دانشآموزان کمتوان ذهنی، فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی، شماره 26.
16. صدیق سروستانی، رحمت الله (1389). آسیبشناسی اجتماعی. تهران: انتشارات سمت.
17. علمی، محمود، خدیجه تیغ زن و ربابه باقری (1388). تعیین میزان شیوع خشونت و عوامل اجتماعی مؤثر برآن، دومین همایش جامعه ایمن شهر تهران.
18. علیزاده، ابراهیم و علی محمد رضایی (1388). بررسی منزلت اجتماعی حرفه معلمی (دبیر دبیرستان و آموزگار دبستان) و تغییرات آن در طول سه دهه گذشته، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، دوره 8.
19. فرجی دانا، احمد و محمد مالجو (1383). اقتصادسیاسی و مطالبات اقتصادی معلمان: چارچوب نظری، فصلنامه رفاه اجتماعی، دوره 4، شماره 15.
20. فولادیراد، فرزاد (1391). بررسی رابطه خشونت تلوزیونی با خشونت واقعی در میان کودکان، فصلنامه مطالعات رسانهای، 7، شماره 18.
21. کریمی، لیلا (1383). خشونت نوجوانان و جوانان: ماهیت ـ علل و راهبردهای پیشگیرانه (راهنمایی برای والدین، معلمان و مشاوران)، اصفهان: نشر مانا.
22. کوهستانی، حمیدرضا و همکاران (1391). بررسی عوامل مستعد خشونت شغلی در میان دانشجویان پزشکی، فصلنامه سلامت کار ایران، 9، 2.
23. لواسانی، مسعود و غلامعلی یوسفیانی (1386). فراوانی وعلل رفتارهای خشونتآمیز در مدارس دوره راهنمایی لرستان، فصلنامه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، 2.
24. مک نامارا، باری و فرانسیس مک نامارا (1392). کلیدهای رویارویی با پدیده خشونت در کودکان و نوجوانان، ترجمه مسعود حاجیزاده)، تهران: صابرین.
25. ملک احمدی، عبدالرسول (1387). خشونت، پیشگیری از رفتار مخاطرهآمیز در جوانان و نوجوانان، اصفهان: حسین فهمیده.
26. نقدی، وحید (1391). بررسی تأثیر هنجارهای اخلاقی و تربیتی برخشونت جوانان، فصلنامه پژوهشهای انتظام اجتماعی، 3.
27. نوری، علی و محمود مهرمحمدی، (1390). الگویی برای بهرهگیری از روش نظریه برخاسته از دادهها در پژوهشهای تربیتی، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 6، 23.
28. واحدی، شهرام و اسکندر فتحیآذر (1385). آموزش کفایت اجتماعی درکاهش پرخاشگری پسران پیش دبستانی، فصلنامه اصول بهداشت روانی پاییز و زمستان 1385، 31.
ب) منابع لاتین
1. Ammermueller, A (2012). Violence in European schools: A widespread phenomenon that matters for educational, Labour Economics, 19.
2. Berger, C. (2011). Introduccion a la Seccion Especial: Violencia Escolar. Psykhe, 20 (2).
3. Blomart. j. (2001). Preventing violence within the primary school environment,violence in school. Debarbieux, E. and Blaya, C. , ESF.
4. Brackett, M. A. , Mayer, J. D. , & Warner R. M. (2004). Emotional intelligence and its relation to everyday behavior. Personality Individual Differences, NO 36.
5. Brand, S. (2003). Middle School Improvement and Reform: Development and Validation of A School-level Assessment of Climate, Cultural Pluralism, and School Safety, Journal of Educational Psychology; Rhode Island University, (95).
6. Brown, C. S. & Chu, H. (2012). Discrimination, ethnic identity, and academic outcomes of Mexican immigrant children: The importance of school context. Child Development. 83 (5).
7. Cassidy, T. (2009). Bullying and victimisation in school children: the role of social identity,problem-solving style, and family and school context. Social Psychology of Education 12.
8. Christopher J. (2000) Child abuse and neglect. A clinician’s handbook, London, Churchill Livingstone.
9. Connor DF. (2002). Aggression and antisocial behaviot in children and adolescent. Guilford Press; 2002.
10. Crothers, L. M. & et al (2007). relational violence in childhood and adolescence: etiology ,characteristics, diagnosticschools assessment, andtreatment. counseling and Human Development,NO, 39.
11. Cullen& Agnew (2002). Criminological Theory: Past to Present: Essential Readings. Los Angeles, CA.
12. Darwin, B. N. , Gary, R. L. & Kaye, K. N. (2009). The emotionally intelligent teacher: a transformative learning model.
http: //www.yahoo.com.
13. Delvecchio, H; Olivery, M. (2005). Effectiveness of anger treatment for specific anger problem: A meta-analytic review. Journal of Clinical Psychology , 2.
14. Farnworth, Margaret & Michael J. Leiber (1989). Strain Theory Revised: Economic Goals, Eduvational Means, and Delinquency, American Sociological Review, 1989,Vol. 54.
15. George L. (2013) A Phenomenological Study Describing Violence Against Educators. Unpublished. Doctoral Dissertation, University Of Phoenix..
16. Granero, R, Poni, E, S, Escobar-Poni, B, C and Escobar, J, (2011). Trends of violence among 7th, 8th and 9th grade students in the state of Lara, Venezuela: The Global School Health Survey 2004 and 2008, Archives of Public Health 2011, 69: 7
http: //www. archpublichealth. com/content/69/1/7.
17. Hatipog˘ lu. Z, Sümer& Gül Aydin) 2000). Incidence of violence in Turkish schools: A review. International Journal for the Advancement of Counselling NO 21.
18. Herrenkohl, Todd I; Huang, Bu, and Kosterman, Rick (2001). A Comparison of Social development Processes Leading to violence behavior in late Adolescence of Childhood Initiators of Violence.
19. Holloway, I. Wheeler, S. (2002). Qualitative research innursing. 2nd ed: Black well.
20. http://www.who.int/topics/viol.
21. http://www.who.int/topics/viol. Accessed April 4, 2016.
22. Jackson SM. (1999) A review of the literature, aggression and violent behavior. Issues in the dating violence research. ;4 (2).
23. Jigău, M. , Liiceanu, A. & Preuteasa, L. (2006). Violența în școală, București: Alpha MDN.
24. Joireman J, Anderson J, Stathman A. (2003) The aggression paradox: Understanding links among aggression, sensation seeking, and the consideration offuture consequences. Journal Of Personality And Social Psychology;84.
25. Lin, J. F. (1999). The work satisfaction of senior primary school teachers intaipei. unpublished master’sthesis. Graduate Institution of BasicEducation, National Taipei Teachers’ College. Taipei: Taiwan.
26. Martin, M. & Greenwood. C. W. (2000). You Can Cope with Your Children’s Circumstances Which are About School, Translated by: Fatma ZenginDagıdır. 1st Edition, İstanbul, Sistem Publishing: 17.
27. Mertoglu, M. (2015). The Role of School Management in the Prevention of School Violence. Procedia - Social and Behavioral Sciences 182.
28. Mertoglu, M. , Aydın, O. (2011). The Stockholm Criminology Symposium Program & Abstract) Stockholm. ISNB 978-91-86027-70-4 The Swedish National Council for Crime Prevention İnformation and publications.
29. Mesch, G. , Turjeman, H. , & Fishman, G. (2008). Perceived discrimination and the well-being of immigrant adolescents. Journal of Youth and Adolescence, 37 (5), 592-604. doi: 10. 1007/s10964-007-9210-6.
30. Moher N. (2003). Psychiatric mental health nursing. New York: Wiley & Sons.
31. Muntean, A. , & Munteanu, A. (2011). Violență, trauma, reziliență, Iași: Polirom.
32. O’keefe,M. (1999). Predictors of dating violence among high school students. Journal of Interpersonal Violence. VOL,12, NO 4.
33. Ohsako,T. (1997). Violence at school: global issues and interventions, UNESCO. International Bureau of Education Paris: France.
34. Oteer, R) 2015). stress at work and its subsequent problems among teachers of the public schools which operate the school-based violence reduction program (VRP) in tulkarm governorate. World Journal of Education, Vol. 5, No. 4.
35. Parker, J. G. & Asher, S. R. (1993). Friendship and friendship quality in middle childhood: links with peer group acceptance and feelings of loneliness and social dissatisfaction. Developmental Psychology,NO 29.
36. Perrow, S. (2008). Healing stories for challenging behavior. Hawthorn press: UK.
37. Seaton, E. , & Yip, T. (2009). School and neighborhood contexts, perceptions of racial discrimination, and psychological well-being among African American adolescents. Journal of Youth and Adolescence, 38 (2). doi: 10. 1007/s10964-008-9356-x.
38. Seaton, E. , Neblett, E. , Cole, D. , & Prinstein, M. (2013). Perceived discrimination and peer victimization among African American and Latino youth. Journal of Youth and Adolescence, 42 (3).
39. Taylor, G. J. & Navaco, R. W. (2005). Anger treatment for people with evelopmental disabilities: A theory, evidence and manual based approach. New York: John Wiley & Sons, Ltd.
40. Tijmes C. (2012). School Violence and School Climate in Schools of Santiago, Chile, in High Vulnerable Social Contexts. Psykhe, 21 (2).
41. Van der Wal MF. There is bullying and bullying. European Journal of Pediatrics. 2005;164.
42. Woods, S. , Wolke, D. , (2004). Direct and relational bullying among primary school childrenand academic achievement. Journal of School Psychology, 42.
43. Wright DR, Fitzpatrick KM. (2006). Social Capital and Adolescent Violent Behavior: Correlates of Fighting and Weapon Use among Secondary School students. Social Forces, (3).