احمدپور، مریم؛ قادرزاده، امید (1389)، تعامل در فضای سایبر و تأثیر آن بر هویت دینی جوانان، دوفصلنامه جوانان، فرهنگ و جامعه، شماره پنجم، صص 75-99.
افشارسیستانی، ایرج (1373)، خوزستان و تمدن دیرینه آن، سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی.
افهمی، بنفشه؛ آقا محمدیان، حمید رضا (1386). بررسی عوامل موثر بر گرایش به ماهواره و تاثیر آن بر باورها و رفتارهای دینی مردم مشهد، فصلنامه مطالعات تربیتی و روانشناسی، دوره 1، شماره 2، صص 63- 78.
اکوانی، سید حمدالله (1387)، گرایش به هویت ملی و قومی در عربهای خوزستان، مطالعات ملی، شماره 36، صص 93 - 126.
ایزدی، مهشید؛ قاسمی، کبری (1390)، تاثیر استفاده از شبکه اطلاعات جهانی بر هویت دینی و ملی دانشآموزان، اطلاع رسانی و کتابداری، کتاب ماه علوم اجتماعی، شماره 38، صص 114 - 121.
بختیاری، حسن؛ فرخی، حسن (1391)، بررسی رابطه برنامههای شبکههای ماهوارهای تلویزیونی و هویت دینی جوانان، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، سال بیستم، شماره 15، صص 55-72.
بهرامیان، امید؛ یاقوتی، هدی (1395)، رابطه استفاده از شبکههای ماهوارهای فارسی زبان و پایبندی به هویت فرهنگی در زنان شهر تهران، مطالعات زنان، سال چهاردهم، شماره1، صص 216-189.
پایگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله العظمی سید علی خامنهای (1375)، مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی.
جعفری ولدانی، اصغر (1390)، تحریف هویت ایرانی خوزستان، مطالعات ملی، شماره 47، صص 3 - 24.
حسنخانی، محمد (1387)، تعامل و تقابل رسانه و مذهب در خاورمیانه با تأکید ایران، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، سال اول، شماره 3، صص 215 – 231.
حسینی، سیدجواد (1395)، آماری از آماج حملات وهابیت علیه تشیع، مبلغان، شماره 210، صص 83 - 91.
خوانینزاده، محمدحسن؛ صفرزاده، علیرضا؛ عسکرسمنانی، پریسا (1393)، گونهشناسی تهاجم ماهواره از منظر قرآن و حدیث، پژوهشنامه معارف قرآنی، سال پنجم، شماره6، صص 7 - 30.
داودی، علیرضا (1399)، آسیبشناسی تغییر مذهب در استان خوزستان، فصلنامه مطالعات راهبردی، سال بیست و سوم، شماره دوم، صص 180-155.
رفیعی، نسترن؛ فتاحی، سجاد؛ دکامین، مجید؛ رفسنجانینژاد، سیما؛ تقیزادگان، معصومه؛ جلیلی، محدثه؛ قنواتی، نسرین؛ خوشدلی، فاطمه (1396)، مسألهشناسی راهبردی توسعه در استان خوزستان، مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری.
ریاحی، محمداسماعیل؛ علیزاده، توحید؛ اشتیاقی، معصومه؛ کاظمیان، مهرداد (1393)، تلویزیون و هویت دینی (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه مازندران)، جامعهشناسی کاربردی، سال ششم 25، شماره 54، صص333 – 48.
سفیری، خدیجه؛ نعمتالهی، زهراء (1391)، جهانیشدن و هویت دینی با تأکید بر تفاوت جنسیتی، مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان، شماره 3، صص 39 - 66.
سورین، ورنر؛ تانکارد، جیمز (1378)، نظریههای ارتباطات، ترجمه علیرضا دهقان، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
سیادت، موسی (1374)، تاریخ و جفرافیای عرب خوزستان، تهران: نشرآنزان.
شهاب، فوزیه (1391)، گونهشناسی شبکههای ماهوارهای فارسیزبان، فصلنامه مطالعات ماهواره و رسانههای جدید، سال اول، شماره 1، صص 9 -41.
قاسمی، وحید؛ عدلی پور، صمد؛ کیانپور، مسعود (1391)، تعامل در فضای مجازی شبکههای اجتماعی اینترنتی و دین و ارتباطات تأثیر آن بر هویت دینی جوانان: مطالعه موردی فیسبوک و جوانان شهر اصفهان، دین و ارتباطات، سال نوزدهم، شماره42، صص 5 – 36.
کلدی، علیرضا، فقیه، خسرو (1388)، بررسی تاثیر فناوریهای نوین اطلاعاتی بر هویت پسران جوان شهر بوکان (ماهواره و اینترنت)، مجله جامعهشناسی معاصر، سال دوم، شماره اول، صص 1- 15.
مجدآبادی فراهانی، زهره (1394)، هویت اخلاقی: شناسایی و سنجش روایی رگههای اخلاقی، روانشناسی تحولی: روانشناسی ایرانی، دوره یازدهم، شماره 44، صص 367 - 378.
محکی، علیاصغر (1382)، فنآوریهای نوین ارتباطی و امنیت اخلاقی، فصلنامهی علمی- کاربردی معاونت اجتماعی ناجا، پیش شماره 2.
منتظرقائم، مهدی (1394)، بررسی و نقد شبکههای ماهوارهای در ایران، پژوهش و سنجش مرکز تحقیقات صداوسیما، شماره 30 و 31، صص 27 – 54.
نواح، عبدالرضا و کریم رضادوست (1394)، تاثیر برنامههای شبکههای ماهوارهای بر شاخصهای فرهنگی در بین جوانان، مطالعات ماهواره و رسانههای جدید، شماره 10 و 11، صص 53 – 76.
نیازی، محسن (1390)، نقش ماهواره و برنامههای ماهوارهای در فرسایش هویت فردی، اجتماعی، ملی و دینی شهروندان شهر کاشان در سال 1389، فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دوره7، شماره 22، صص189-219.
هاشمینژاد، سیدمحمدجواد و همکاران (1391)، پانعربسیم و تجزیهطلبی، مجله راهنما، سال دوم، شماره هشتم.
Arab، Naz (2011). "The Crises OF Identity: Globalizition and Its Impacts on Socio Cultural and Psychological Identity among Pakhtuns of Khyber Pakhtunkhwa Pakistan"، International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences: 1.
Hjarvar، Stig (2011). "The mediatisation of religion: Theorising religion، media and social change"، Culture and Religion: An Interdisciplinary Journal، Volu 12، Issue 2.