اردکانی فرد،زهرا و بخشی، حامد(1396)، «گونه شناسی بازنمایی سبک زندگی جوانان ایرانی در شبکه اجتماعی فیس بوک»، راهبرد فرهنگ،10(40)، 158-129.
الوانی، سید مهدی؛ خنیفر، حسین و حاجی ملامیرزایی،حامد(1393)، «تدوین الگوی خط مشی گذاری فضای مجازی کشور»، راهبرد اجتماعی فرهنگی،4(13)، 100-75.
الوندی،محمد و سلیمانی، ندا (1395)، «تحلیل ارزشیابی بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد فضای مجازی پس از تشکیل شورای عالی فضای مجازی»، مطالعات رسانه ای،11(33-32)، 75-41.
انصاری، باقر و الوند نژاد، روح اله(1399)، «ماهیت و جایگاه نهاد تنظیم مقررات در حوزه فضای مجازی ایران»، آموزه های حقوقی گواه،1(10)، 313-281.
آرلی، جان (1356)، به سوی سیاستهای ارتباطی واقع بینانه، تهران: سروش. (ترجمه)
باهنر، ناصر و صمدی، مجتبی (1389)، «بررسی مؤلفه غایتشناسی الگوی هنجاری رسانه های جدید اسلامی:تحلیلی بر تاثیر نگاه مهدوی در ترسیم الگوی رسانه مطلوب اسلامی»، مشرق موعود،4(16)، 169-135.
جلالی، محمد و سازگاری، صادق (1399)، «پایبندی نهادهای سیاست گذار به حدود مفهومی سیاست با نگاهی به امکان سنجی نظارت قضایی بر آن(مطالعه موردی شوراهای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی)». حقوق اداری،8(24)، 72-49.
حسن نژادکاشانی، بهزاد و نصرالهی کاسمانی، اکبر (1396)، «شناسایی و طبقه بندی زمینه های سیاست گذاری عمومی فضای مجازی»، پژوهشهای ارتباطی،24(4)، 53-27.
حیدری، حسین و شاوردی، تهمینه (1392)، «شبکه های اجتماعی مجازی و قومیت: فرصتها و تهدیدهای پیش رو»، پژوهش های ارتباطی،20(4)، 64-37.
خاشعی، وحید (1391)، «ارائه الگوی مطلوب تدوین سیاستهای رسانهای»، فصلنامه رسانه، 23(1)، 29-65.
خجسته، حسن (1380)، «مخاطب شناسی در رادیو»، پژوهش و سنجش، 8(2)، 81-60.
خجیر، یوسف (1398)، «روش تحلیل راهبردی(SWOT)در ارتباطات و رسانه»، علوم خبری، 8(29)، 240-216.
خدایاری، کلثوم؛ دانشور حسینی، فاطمه و سعیدی، حمیده (1393)، «میزان و نوع استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی(مطالعه موردی:دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد)»، پژوهش های ارتباطی،21(1)، 192-167.
خواجه سروی، غلامرضا و بیات، مرتضی(1396)، «سیاستگذاری رسانه مطلوب در جمهوری اسلامی ایران»، دوفصلنامه دین و ارتباطات،24(2)، 131-105.
دانایی فرد، حسن؛ الوانی، سید مهدی و آذر، عادل (1383)، روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت:رویکردی جامع، تهران: انتشارات صفار.
روشندل اربطانی، طاهر (1395)، سیاستگذاری رسانهای، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
علوی پور، سید محسن؛ عسکری، سید احمد؛ خسروی، علیرضا و سروی زرگر، محمد (1399)، «سیاستگذاری سواد رسانهای در ایران:چالش ها و ظرفیت ها»، رسانه و فرهنگ، 10(1)، 188-165.
فرقانی، محمد مهدی (1381)، «شبکههای ارتباطی نوین و رسانههای همگانی؛ تقابل یا تعامل؟»، رسانه، 13(14) , 57-48.
قربانی، علی (1394)، شبکههای اجتماعی مجازی: آسیبها و پیامدهای آن در استان آذربایجان شرقی، تبریز: مرکز تحقیقات صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی.
کاظمی پور، شهلا (1380)، «خواست و مصلحت مخاطبان و چگونگی برقرار کردن ارتباط منطقی بین آن ها». پژوهش و سنجش، 8(26)، 106-85.
کوثری، مسعود (1386)، جهان فرهنگی کاربران ایرانی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ادبیات.
مطهری، مرتضی (1389)، ختم نوبت، تهران: صدرا.
مهدی زاده، سید مهدی (1389)، نظریههای رسانه، اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: همشهری.
نیکو، مینو (1381)، شناخت مخاطب تلویزیون با رویکرد استفاده و رضامندی، تهران: سروش.
Babu, S. C., Smita, A., & Chen, J. (2017). Role of media in shaping the policy process:comparative lessons from the food price crisis in Bangladesh,Chaina,India & Vietnam. IFPRI-Discussion Papers, 1-48.
Fiaz, H., & Qureshi, B. (2018). Social media & policy making in pakistan administrative review. Pakistan Administrative Review, 208-221.
Hancock, A. (1992). Communication plenning revisted. Paris: Unesco Publications.
Hutchison, D. (1999). media policy, black well.
Mcquail, D. (2000). Mass Communication Theory. London: Sage Publications.
Mcquail, D. (2005). Mcquail's mass communication theory. London: Sage Publications.
Mcquail, D. (2006). Mcquail's mass communication theory. London: Sage Publications.
Reid, J. (2018, jan 22). The audience-centred approach to media policy making:A critical analysis of south African press freedom commission as a participatory process of review. Retrieved feb 18, 2020, from Taylor& Francis Online: http://doi.org
Rhodes, R. A. (1990). Policy Networks:A british perspective. Theoretical Politics, 31-54.
Ward, D. (2008). Television and public policy :change and continuity in an era of globalization. Dublin: Lawrence Erlbaum Association Press.
Zhang, Y., Li, T., Chen, K., & Dai, K. (2018). A review of media impact on public policy process in China:The failure of traditional media frame work &the absence of social media frame work. Global Media Journal, 129-168.