این مقاله به تحلیل پیوند میان کیفیت خدمات عرضهشده در هتلهای چهار و پنج ستارۀ ایران و رضایتمندی مشتریان خارجی میپردازد. طی پژوهش میدانی، سه بعد خدمات هتلها، مشتمل بر محصول فیزیکی، خدمت تجربهشده و خوراک/نوشیدنی، مورد توجه قرار گرفته است. تأیید روابط میان سه بعد یادشده و رضایت گردشگران و نیز رتبهبندی آنها به لحاظ اهمیت بر اساس نتایج پیمایش کمّی میسر شده است. تحلیل یافتههای پیمایش، حاکی از وجود همبستگی هر سه بعد محصول فیزیکی، خدمت تجربهشده و خوراک/ نوشیدنی با رضایتمندی گردشگران است. در این میان، رابطۀ میان کیفیت بعد خدمت تجربهشده و رضایت گردشگران بالاترین رتبه را دارد. صنعت هتلداری کشور در زمینۀ کیفیت ابعاد مورد مطالعه در این تحقیق با مشکلات اساسی و نارضایتی گردشگران روبهروست.
علاءالدینی, پویا, & چینی, سیدعارف. (1391). کیفیت خدمات و رضایتمندی گردشگران (مطالعۀ موردی: مشتریان خارجی هتلهای چهار و پنج ستارۀ ایران). راهبرد اجتماعی فرهنگی, 1(3), -.
MLA
پویا علاءالدینی; سیدعارف چینی. "کیفیت خدمات و رضایتمندی گردشگران (مطالعۀ موردی: مشتریان خارجی هتلهای چهار و پنج ستارۀ ایران)". راهبرد اجتماعی فرهنگی, 1, 3, 1391, -.
HARVARD
علاءالدینی, پویا, چینی, سیدعارف. (1391). 'کیفیت خدمات و رضایتمندی گردشگران (مطالعۀ موردی: مشتریان خارجی هتلهای چهار و پنج ستارۀ ایران)', راهبرد اجتماعی فرهنگی, 1(3), pp. -.
VANCOUVER
علاءالدینی, پویا, چینی, سیدعارف. کیفیت خدمات و رضایتمندی گردشگران (مطالعۀ موردی: مشتریان خارجی هتلهای چهار و پنج ستارۀ ایران). راهبرد اجتماعی فرهنگی, 1391; 1(3): -.