اهداف فصلنامه
١. ایجاد زمینه برای انتشار مقالات علمی ـ پژوهشی در حوزه مسائل فرهنگی ـ اجتماعی کشور؛
٢. مساعدت به نظام سیاستگذاری و تصمیمگیری فرهنگی ـ اجتماعی کشور؛
٣. اشاعه و توسعه ادبیات مطالعات راهبردی و سیاستگذاری در میان محققان و پژوهشگران علوم اجتماعی؛
٤. ایجاد زمینه برای پیوند تحقیقات و مطالعات اجتماعی و فرهنگی با حوزه سیاستگذاری و تصمیمگیری کشور؛
٥. ارتقای کیفیت راهبردها و سیاست کلان کشور در حوزههای فرهنگی ـ اجتماعی.
٦. تولید و ترویج گفتمان راهبردی متناظر با گام دوم انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی
لازم به ذکراست به مقالاتی که صرفا در حوزه های پژوهشی زیر باشد، ترتیب اثر داده میشود.
|
حوزه فعالیت فصلنامه راهبرد اجتماعی و فرهنگی |
ردیف |
عنوان |
١ |
مطالعات فرهنگی |
٢ |
راهبردهای تمدنی |
٣ |
سازمانها و مدیریت راهبردی نهادهای فرهنگی |
٤ |
آینده و سناریوهای فرهنگی و اجتماعی |
٥ |
گام دوم انقلاب اسلامی |
٦ |
تغییرات فرهنگی |
٧ |
ارتباطات بینفرهنگی |
٨ |
فرهنگ بومی |
٩ |
هویت |
١٠ |
مطالعات جوانان |
١١ |
گردشگری |
١٢ |
فضای مجازی |
١٣ |
دانش اجتماعی مسلمین |
١٤ |
جامعهشناسی انقلاب |
١٥ |
پتانسیلهای فرهنگی جامعه ایران |
١٦ |
جمعیت |
١٧ |
مطالعات زنان و خانواده |
١٨ |
سبک زندگی ایرانی – اسلامی |
١٩ |
افکار عمومی |
٢٠ |
تهاجم فرهنگی |
٢١ |
رفاه و آسیبهای اجتماعی |
٢٢ |
آسیبهای اجتماعی |
٢٣ |
آموزش |
٢٤ |
فضای شهری |
٢٥ |
معماری بومی |
٢٦ |
الگوی توسعه شهری |
٢٧ |
محیط زیست |