هدف مقاله حاضر، تبیین کارکردهای بازاریابی اجتماعی در تغییر نگرشهای منفی نسبت به خدمت سربازی است (با روش آمیخته اکتشافی) تا زمینه حضور داوطلبانه جوانان در خدمت سربازی فراهم شود. نخست، مؤلفههای نگرش منفی از طریق تکنیک دلفی شناسایی شدند. این نگرشهای منفی، از باورهای منفی و غالباً اشتباه (مؤلفه شناختی) نشأت گرفته، به احساسات منفی (مؤلفه عاطفی) نسبت به سربازی دامن زده و در نهایت به غیبت یا فرار (مؤلفه رفتاری) منجر میشود. سپس با انجام مصاحبه با خبرگان، راهکارهایی با رویکرد بازاریابی اجتماعی برای تغییر این نگرشها ارائه شد. با استفاده از ابزارهای بازاریابی اجتماعی، بهصورت یکپارچه و منسجم میتوان با اصلاح باورهای منفی نسبت به خدمت سربازی و ارتقای جایگاه و شأن سربازان، زمینه افزایش بروز رفتار مطلوب (حضور داوطلبانه در خدمت سربازی) فراهم کرد
حسینی, سیدعلی, موسوی نقابی, سیدمجتبی, حسنقلیپور, طهمورث, & انوشه, مرتضی. (1393). بازاریابی اجتماعی، رهیافتی جهت تغییر نگرشها نسبت به دوره نظام وظیفه عمومی. راهبرد اجتماعی فرهنگی, 3(3), -.
MLA
سیدعلی حسینی; سیدمجتبی موسوی نقابی; طهمورث حسنقلیپور; مرتضی انوشه. "بازاریابی اجتماعی، رهیافتی جهت تغییر نگرشها نسبت به دوره نظام وظیفه عمومی". راهبرد اجتماعی فرهنگی, 3, 3, 1393, -.
HARVARD
حسینی, سیدعلی, موسوی نقابی, سیدمجتبی, حسنقلیپور, طهمورث, انوشه, مرتضی. (1393). 'بازاریابی اجتماعی، رهیافتی جهت تغییر نگرشها نسبت به دوره نظام وظیفه عمومی', راهبرد اجتماعی فرهنگی, 3(3), pp. -.
VANCOUVER
حسینی, سیدعلی, موسوی نقابی, سیدمجتبی, حسنقلیپور, طهمورث, انوشه, مرتضی. بازاریابی اجتماعی، رهیافتی جهت تغییر نگرشها نسبت به دوره نظام وظیفه عمومی. راهبرد اجتماعی فرهنگی, 1393; 3(3): -.