این مقاله رابطۀ رسانهها و سرمایۀ اجتماعی را بهصورت تجربی و با روش پیمایشی در بین جوانان شهر شیراز بررسی کرده است. بر اساس جدول لین، 600 نفر از جوانان شهر شیراز بهعنوان نمونه تعیین شدند (روش خوشهای طبقهای و تصادفی). سرمایۀ اجتماعی بر اساس سه مؤلفۀ اعتماد اجتماعی تعمیمیافته، اعتماد نهادی (گیدنز) و تصور از افزایش جرم و جنایت (فوکویاما) ارزیابی شد. رسانهها بر اساس تحلیل عامل اکتشافی، به چهار دستۀ رسانههای شخصی و فردی، جمعی داخلی، جمعی خارجی و مجازی تقسیم شدند. بر اساس نتایج، همبستگی رسانههای جمعی داخلی با اعتماد اجتماعی و اعتماد نهادی مثبت و معنادار و با تصور از افزایش جرم در جامعه منفی و معکوس بوده است. برعکس، همبستگی رسانههای جمعی خارجی با اعتماد تعمیمیافته و نهادی منفی و با تصور از افزایش جرم در جامعه مثبت بوده است. همبستگی رسانههای شخصی با هیچ یک از ابعاد سرمایه اجتماعی معنادار نبوده و رسانههای مجازی تنها با بعد اعتماد تعمیمیافته همبستگی منفی و معناداری داشته است.
حیدری, آرمان, & دهقانی, عبدالرحیم. (1394). بررسی تأثیر میزان استفاده از انواع رسانهها بر سرمایه اجتماعی (مورد مطالعه: جوانان 29- 15 ساله ساکن شهر شیراز). راهبرد اجتماعی فرهنگی, 4(1), -.
MLA
آرمان حیدری; عبدالرحیم دهقانی. "بررسی تأثیر میزان استفاده از انواع رسانهها بر سرمایه اجتماعی (مورد مطالعه: جوانان 29- 15 ساله ساکن شهر شیراز)". راهبرد اجتماعی فرهنگی, 4, 1, 1394, -.
HARVARD
حیدری, آرمان, دهقانی, عبدالرحیم. (1394). 'بررسی تأثیر میزان استفاده از انواع رسانهها بر سرمایه اجتماعی (مورد مطالعه: جوانان 29- 15 ساله ساکن شهر شیراز)', راهبرد اجتماعی فرهنگی, 4(1), pp. -.
VANCOUVER
حیدری, آرمان, دهقانی, عبدالرحیم. بررسی تأثیر میزان استفاده از انواع رسانهها بر سرمایه اجتماعی (مورد مطالعه: جوانان 29- 15 ساله ساکن شهر شیراز). راهبرد اجتماعی فرهنگی, 1394; 4(1): -.