الف) منابع فارسی
1. اسمی، رضا و دیگران (1389). رابطه تماشای آگهیهای تبلیغاتی تلویزیون با الگوی مصرف در کودکان و نوجوانان تهرانی، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال هفدهم، شماره 1، بهار.
2. آقاجانی، نوشین و الهام دولتپور (1391). بررسی نقش آموزشی تلویزیون در اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان تهرانی، فصلنامه فرهنگ- ارتباطات، سال دوم، شماره 7 .
3. بریری، ماهرخ و سیده رویا بارسلطان (1390). روانشناسی ترافیک، معاونت حمل و نقل و ترافیک، شهرداری تهران.
4. بهزاد بصیرت، شهریار و داود دعاگویان (1395). نقش رسانهها در کاهش تخلفات رانندگان، فصلنامه مطالعات پژوهشی راهور، سال پنجم، شماره 18.
5. بیابانی، غلامحسین و محمدرضا مهماندار (1389). نقش رسانه در تغییر رفتاررانندگان، فصلنامه مطالعات راهور، سال هفتم، شماره 9.
6. تاجیک اسماعیلی، سمیه (1395). رسانه.آموزش شهروندی. فرهنگ ترافیک، دومین همایش ملی رسانه، ارتباطات و آموزشهای شهروندی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق، اسفند 1395.
7. تاجیک اسماعیلی، سمیه و رقیه لطیفی (1395). نقش تماشای سریالهای ماهواره بر فرهنگ عمومی، فصلنامه مطالعات علوم اجتماعی خلخال، دوره 13، شماره 3، 58-39.
8. خسروی، حسن (1387) . فرهنگ ترافیک، آذرماه، روزنامه اعتماد، شماره 1829.
9. خورشیدیان، رانیکا، هدایت سوخکیان، وحید چوپانکاره، علیرضا اژدری و جمشید امامی (1393). نقش رسانهها در هدایت فرهنگ عمومی (بررسی موردی: جریان مد در جامعه) رسانه فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال چهارم، شماره دوم . 89-73.
10. داورز، ژاک (1372). «آموزش محیطزیست در قرن 21، مسائل و دورنماها»، اینترنت.
11. دهشیری، محمدرضا (1388). رسانه و فرهنگسازی، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، دوره دوم، شماره 8.
12. ربانی، رسول و مهران سهرابزاده (1386). جامعهشناسی کلانشهر تهران (مطالعه موردی فرهنگ ترافیک؛ چالشها و چشماندازها)، مجله اطلاعات سیاسی – اقتصادی، شماره 237 و 238.
13. رجبزاده، ا. (1379). درآمدی بر مفهوم فرهنگ عمومی، مجله آزما، شماره 10، 22.
14. سیف، علیاکبر (1373). تغییر رفتار و رفتاردرمانی، تهران: انتشارات دانا.
15. شعبانی، مینا و پریسا دولتیمهر (1393). نقش رسانههای جمعی در فرهنگسازی ترافیک و حمل و نقل شهری اردبیل، سومین کنفرانس ملی تصادفات جادهای – سوانح ریلی وهوایی.
16. شهیدی، س، احمدی،پ؛ صمدی، پ (1392). مؤلفههای فرهنگ عمومی در کتابهای درسی دوره ابتدایی، مجله مطالعات ملی، شماره55، 77-106.
17. شورورزی، ع، (1384). نحوه شکلگیری فرهنگ عمومی و رفتار فرهنگی، اندیشه انقلاب اسلامی، شماره13 و14، 193-218.
18. کریمی، یوسف و مجید صفارینیا (1384). روانشناسی اجتماعی و تغییر نگرش مصرفکنندگان انرژی، سال نهم، شماره 22، 69-83.
19. کشاورز، زهراسادات و بهزاد یزدخواستی (1392). بررسی ارتباط بین مصرف رسانهای و بهبود فرهنگ ترافیک شهروندان اصفهانی، فصلنامه مطالعات پژوهشی راهور، شماره 4، دوره 1.
20. گیدنز، آنتونی( 2006 ). تجدد و تشخص، ترجمه ناصر موفقیان (1388)، تهران: نشر مرکز.
21. مرادی، مراد و ایرج محمدی (۱۳۹۱). نقش و تأثیر رسانههای جمعی در ارتقاء و توسعه فرهنگ ترافیک، یازدهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران، تهران: سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران.
22. مرتضوی، سعید و نوری، علی (بهار 1388). ارتقاء سطح کیفت خدمات، بررسی تأثیر رفتار شهروندی سازمانی(مورد مطالعه: هتل پارس مشهد)، مجله چشمانداز مدیریت (پیام مدیریت).
23. مرتضوی، محمودرضا (1383). « کارکرد رسانههای جمعی در تغییر نگرش و فرهنگ ترافیک»، اولین همایش حمل و نقل و ترافیک، تهران.
24. مرعشی، س.ج. (1375). مجموعه مقالاتی پیرامون فرهنگ عمومی، سازمان مدیریت صنعتی، تهران.
25. مصطفوی، فرحناز (1388). تأثیر رسانههای جمعی در تغییر نگرش و فرهنگ ترافیک، فصلنامه مطالعات راهور، سال پنجم، شماره 5.
26. مهرداد، هرمز (1380). مقدمهای بر نظریات و مفاهیم ارتباط اجتماعی، تهران: فاران.
27. والکر، جان ا و سارا چاپلین (1385). فرهنگ تصویری (مبانی و مفاهیم)، ترجمه حمید گرشاسبی و سعید خاموش، تهران: اداره کل پژوهشهای سیما.
28. ویندال، سون، سیگنایزر، بنو و اولسون، جین. (1376). کاربرد نظریههای ارتباطات، ترجمه علیرضا دهقان، تهران: انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
ب) منابع لاتین
1. http://ertebatatdini.ir/Portal/Cultcure/Persian/CaseID/132638/71243.aspx
2. Gerbener, G. and Gross , p .(1976) Living with Television: The violence profile, in Journal of Communication,
3. Gerbner G. Larry Gross, Michael Morgan & Nancy Signorielli (1994). Growing up with television: The cultivation Perspective, New Jersey,
4. Grobel, J.(1997). New media developments, trends in communication 1. Amsterdam, Boom publishers.