الف) منابع فارسی
1. امینیان، صدیقه و آذر اسکندری چراتی (1392). بررسی تعهد کاری استادان و عوامل جامعهشناختی مؤثر بر آن، فصلنامه مطالعات جامعهشناختی ایران، سال سوم، شماره یازدهم، زمستان1392.
2. آرون، ریمون (1363). مراحل اساسی سیر اندیشه در جامعهشناسی، ترجمه باقر پرهام، انتشارات علمی و فرهنگی.
3. بی من، ویلیام (1393). زبان، منزلت، قدرت در ایران، ترجمه رضا مقدمکیا، تهران: نشر نی.
4. جباری، حسین و حلیمه رحمانی (1391). تأثیر فرهنگ بر ابعاد اخلاقی دانشجویان حسابداری، اولین همایش ملی حسابداری و مدیریت، 27-28 اردیبهشت 1392.
5. حاجیانی، ابراهیم (1393). جامعهشناسی اخلاق (تحلیل وضعیت اخلاق اجتماعی در جامعه ایران)، تهران: جامعهشناسان.
6. داورانی، میرحسین (1384). نگرش دانشجویان پزشکی سال اول تا ششم نسبت به انواع خلاف دانشگاهی و سنجش آن به روش غیرمستقیم، پایاننامه دکتری، دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی درمانی کرمان.
7. زکریای رازی، محمد (1390). نظریههای اخلاقی محمد زکریای رازی، ترجمه محمد رفیعی انتشارات صبح.
8. زمانی، بیبی عشرت، امین عظیمی و نسیم سلیمانی (1391). «عوامل مؤثر بر سرقت علمی بر حسب جنسیت و رشته تحصیلی از دیدگاه دانشجویان»، فصلنامه اخلاق در علوم رفتاری، شماره 3.
9. ستوده انواری، ه. و بقایی سرایی، ع (1390). نقش عوامل ساختاری، کنشی و رابطهای در درونی شدن «اخلاق علم» در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی، فصلنامه پژوهش اجتماعی، سال چهارم، شماره 12.
10. سعادتمند، زهره، لیلا لندی اصفهانی و محمدجواد فرهنگ (1390)، بررسی مقررات دانشگاه آزاد اسلامی در بعد مسائل اخلاقی و رفتاری در بین دانشجویان، مجموعه مقالات اولین کنفرانس بینالمللی شهروند مسئول، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان).
11. سندل، مایکل (1393). عدالت (کار درست کدام است؟)؛ ترجمه حسن افشار، تهران: مرکز، چاپ اول.
12. شربت اوغلی، احمد و گلناز افشار (1389). بررسی نگرش دانشجویان مدیریت (MBA) دانشگاه شریف نسبت به موضوعات چالش برانگیز اخلاقی در حوزه کسب و کار، هشتمین کنفرانس بینالمللی مدیریت، دانشگاه شریف.
13. شعبانی، زهرا، فراتحلیل تحول اخلاقی در تحقیقات انجام شده طی سالهای 1365- 1388، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، شماره27، زمستان1391.
14. ضرغامی، سعید و عادل رمضانی (1389). مبانی و اصول خلاقی ارتباط استاد با دانشجو بر بنیاد تحلیل تطبیقی و نقد آرای فیلسوفان هستی، راهبرد فرهنگ، شماره هشتم و نهم، زمستان 1388 و بهار 1389.
15. عباسزاده، عباس و محدثه محسنپور (1391). درک دانشجویان پرستاری از موانع حساسیت اخلاق حرفهای، سومین همایش ملی سهروردی با موضوع اخلاق کاربردی، دانشگاه زنجان، 3 آبان 1391.
16. عباسزاده، محمدرضا و محسن معینیزاده (1392). بررسی تأثیر تفاوت در ارزشهای فرهنگی بر درک اصول اخلاقی دانشجویان حسابداری: بررسی تطبیقی در ایران و انگلستان، یازدهمین همایش ملی حسابداری ایران، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، گروه حسابداری.
17. علیوردینیا، اکبر و صالح صالحینژاد (1392). بررسی عوامل مؤثر در اقدام به تقلب دانشجویان، فصلنامه اخلاق در علوم رفتاری، سال هشتم، شماره 1.
18. فراستخواه، مقصود (1385). جایگاه و سازوکارهای «اخلاقیات حرفهای علمی» در تضمین کیفیت آموزشی عالی ایران، فصلنامه اخلاق در علوم و فنآوری، شماره 1، زمستان 1385.
19. قاضی طباطبایی، محمود و ابوعلی ودادهیر (1377). سوگیری اخلاقی و هنجاری در پژوهشهای دانشگاهی، مطالعه تطبیقی امور مربوط به دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای ایران، نشریه ادبیات و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز.
20. قانعی راد، محمدامین، ابوالقاسم طلویی و فرهاد خاور (1387). عوامل، انگیزشها و چالشهای تولید دانش در بین نبگان علمی، فصلنامه سیاست علم و فناوری، سال اول، شماره 2.
21. گدازگر، حسین و محمدباقر علیزاده اقدم (1387). بررسی سوگیریهای هنجاری نسبت به علم در بین اعضای هیات علمی و نقش آن در تولید علم (مطالعه موردی: اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز)، مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان (علوم انسانی)، شماره 1.
22. گیدنز، آنتونی (1388). دورکم، ترجمه یوسف اباذری، تهران: خوارزمی، چاپ دوم.
23. متقینیا، محمدرضا، محمدعلی سپهوندی و عبدالرضا خدری (1392). اخلاق حرفهای در دانشگاه: مبانی نظری، اهمیت و اصول، کنفرانس بینالمللی مدیریت، چالشها و راهکارها، دانشگاه لرستان.
24. محسنی تبریزی، علیرضا، محمود قاضی طباطبایی و سیدهادی رجایی (1389). تأثیر مسائل و چالشهای محیط علمی بر جامعهپذیری دانشگاهی، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 55.
25. محمدزاده، لیلا (1393). شناسایی نقش اصول اخلاق حرفهای در آموزش و هنجارهای علم درارتقای کیفیت نظام دانشگاهی، اولین کنفرانس ملی ارزیابی کیفیت در نظامهای دانشگاهی تهران، دانشگاه صنعتی شریف، اردیبهشت 1393.
26. موسوی شیری، سیدمحمود و مریم شهرستانی (1392). تأثیر آموزش آیین رفتار حرفهای بر ارزشهای اخلاقی دانشجویان حسابداری، برگرفته از رساله کارشناسی ارشد حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، یازدهمین همایش حسابداری ایران، دانشگاه پیام نور.
27. وحدت، رقیه و آژیر، محمد (1388). نقش دانشگاه در فرآیند تولید علم، چالشهای تولید علم، تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام.
28. ودادهیر، ا. ع. و محمود قاضی طباطبایی (1377)، «بررسی عوامل دانشگاهی و دپارتمانی مؤثر بر پیروی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاهی ایران از هنجارها و ضدهنجارهای علم در دانشگاه تبریز»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه تبریز.
29. ودادهیر، ابوعلی و همکاران (1387). معیارهای رفتار اخلاقی در انجام کار علمی، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال سوم، شمارههای 3 و 4، 1387.
ب) منابع لاتین
1. A. kaklauskas, E. K. Zavadskas, R. Budzevicience, (2010) “Web-Based modal of multiple criteria ethical decision-making for ethical behavior of students”, Journal of Business Economics and Management, Vol. 10 (1).
2. B. Newberry (2004). “The dilemman of ethics in engineering education”, Science and Engineering Ethics, Vol. 10.
3. B. Seitz, J. O,Neill, Partick, (1996). “ethical decision-making and the code of ethics of the Canadian Psychological Association”, Canadian Psychology/Psychologie, Vol. 37.
4. K. F. Helmers, D. Danoff, Y. Steinert, M. Leyton, S. N. Young, (1997) “Stress and depressed mood in medical students, law students, and graduate students at McGill university”, Academic Editione, Vol. 72, No. 8.
5. K. M. Phail, (2001). “The other objective of ethics education: Re-humanising the accounting profession-A study of ethics education in law, engineering, medicine and accountancy”, Journal of Business Ethics, vol. 34.
6. P. C. Hebert, E. M. Meslin, E. V. Dunn, (1992). “Measuring the ethical sensitivity of medical students: a study at the university of Toronto”, Journal of medical ethics, Vol. 18.