الف) منابع فارسی
1. اکبری، نعمتالله، وحید افخمی ستوده (1387). بررسی سازگاری و نقش آموزههای اسلامی با شاخصهای نوین توسعه اقتصادی، همایش اقتصاد اسلامی و توسعه، مشهد: دانشگاه فردوسی.
2. امام علی (۱۳۷۵). نهجالبلاغه، ترجمه مصطفی زمانی، چاپ ششم، تهران: انتشارات نبوی.
3. ایزدی، بنتالهدی (۱۳۹۲). سازههای مؤثر بر توسعه کارآفرینی در کسبوکارهای کوچک روستایی در شیراز. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز، دانشکده کشاورزی.
4. خان جزئی، جمال (۱۳۸۷). اخلاق کار و وجدان کار در کارآفرینی، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال سوم، شمارههای ۳ و ۴.
5. خنیفر، حسین (1385). کارآفرینی در نظام ارزشی، قم: اکرام.
6. سالارزار، محمد (۱۳۸۳). مقدمهای بر کارآفرینی، ترجمه سیامک نطاق، تهران: سازمان ملی بهرهوری ایران.
7. قطب، محمد (۱۳۷۹). مفاهیم بنیادی اسلام، ترجمه لقمان محمودپور، تهران: نشر احسان.
9. محمدی ریشهری، محمد (۱۳۱۱). میزان الحکمه، ترجمه حمیدرضا شیخی، جلد نهم، یازدهم و چهاردهم، چاپ اول، قم: انتشارات دارالحدیث.
10. مدنی، امیرحسین (۱۳۹۱). بررسی چیستی هرمنوتیک، پژوهش نام انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال ۱۲، شماره اول.
11. مولانا، جلالالدین محمد (۱۳۷۸). مثنوی معنوی، به کوشش
رینولد نیکلسون، تهران: انتشارات امیر مستعان.
12. نصرالهی، زهرا (۱۳۸۹). ضرورت تعریف الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت موانع و سازوکارها. کتاب نخستین اندیشههای راهبردی، الگوی ایرانی پیشرفت.
13. هوف، گراهام (۱۳۶۵). گفتاری درباره نقد، ترجمه نسرین پروینی، تهران: انتشارات امیرکبیر.
1. Anderson, Alistair R. & Smith, Robert. (2007). The moral space in entrepreneurship: an exploration of ethical imperatives and the moral legitimacy of being enterprising. Entrepreneurship and Regional Development, 19 (6).
2. Azmi, Ilhaamie Abdul Ghani. (2014). The Implementation of Islamic Business Practices of Women Traders: A Study in An Islamic State in a Developing Country. This journal is a member of and subsoribes to principles of committee on publion ethios. Vol. 4.
3. Beekun, R. I. (1996). Islam and business ethics. Herndon, VA: International Institute of Islamic Thought.
4. Brenkert, George G. (2009). Innovation, Rule Breaking and the Ethics of Entrepreneurship. Journal of Business Venturing, 24.
5. Chiru, Codrin, Tachicu, Laurentiu and Ciuchete, Stela Georgiana. (2012). Psychological factors, behavioural variables and acquired competencies in entrepreneurship education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46.
6. Contiu, Lia codrina, Gabor, Manuela Rozalia. , Stefanescu, Daniela (2012). Hofstedes cultural dimensions and students ability to develop an entrepreneurial spirit. Procedia- and Behavioral Sciences, 46.
7. Gumusay, Ali Aslan. (2014). Entrepreneurship from an Islamic Perspective. Journal bus ethics. Vol. 130.
8. Mohammad Bin, A. (2009). The influence of culture on Malay Muslim business practice: a case study of Malaysia with special reference to the state of Kelantan Dar al-Naim. Unpublished PhD Thesis. University of Birmingham, UK.
9. Othman, Abdul Kadir, Hamzah, Muhammad Iskandar and Hashim, Nurhazirah (2014). Conceptualizing the Islamic Personality Model. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 130.
10. Thaiss, Hayfaa A. (2014). How Islamic Business Ethics Impact Women Entrepreneurs: Insights from Four Arab Middle Eastern Countries. journal Bus Ethics.
11. Turker, Duygu. and Selcuk, Senem sonmez. (2009). Which factors affect entrepreneurial intention of university students?. Journal of European Industrial Training, No. 33 (2).