فهرست منابع
احمدی، حمید (1378). قومیت و قومگرایی در ایران؛ افسانه و واقعیت. تهران: نشر نی.
اردلان، امین؛ وظیفهدوست، حسین و نیکومرام، هاشم (1398). برنامهریزی آینده ایران با نمانامسازی ملی. فصلنامه آیندهپژوهی مدیریت، سال سیام، (116)، 153-169.
استفورد، گ. (1389). نظریهها و مکاتب. ترجمه مهدی رجبی، تهران: مرکز آموزش و پژوهش همشهری.
بهرامیان، شفیع (1394). رسانه و همگرایی اقوام در ایران: بررسی نقش وسایل ارتباطجمعی و رسانههای مجازی بر همگرایی بینقومی در ایران و ارائه الگوی مدیریت رسانه در زمینه روابط بینقومی. (پایاننامه دکتری). دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
تاجبخش، غلامرضا (1400). واکاوی عوامل فرهنگی مؤثر بر وقوع طلاق با کاربست روش Q. فصلنامه جامعهپژوهی فرهنگی، سال دوازدهم، (4)، 1-23.
جلالی، مهدی (1397). بررسی تطبیقی هویت قومی و هویت ملی در میان دانشآموزان ترک آذریزبان و کردزبان (مطالعه موردی شهرستان میاندوآب). فصلنامه مطالعات میانفرهنگی، 13(37)، 69-98.
خطیبی، حسین (1397). بررسی تأثیر رفتارهای ارتباطی ایرانیان در مؤلفههای ششگانه برند ملی. (رساله دکتری). دانشگاه علوم و تحقیقات: گروه علوم ارتباطات و دانششناسی.
خوشگویانفرد، علیرضا (1386). روششناسی کیو (چاپ اول). تهران: انتشارات سروش.
ذبیحی جامخانه، محسن؛ آذر، عادل؛ معزز، هاشم و مقیمی، محمد (1398). تبیین چهارچوبی برای نمانامسازی جمهوری اسلامی ایران. نشریه علمی مطالعات انقلاب اسلامی، 16(57)، 53-68.
صفری، علی و خیری، نوشین (1397). شناسایی الگوی ذهنی کارکنان به روش کیو. فصلنامه علمی ـ پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، (89)، 91-118.
صفوی، یحیی؛ علیپور، ع. و حیدری، ج. (1395). نقش اقوام در انسجام و تحکیم قدرت ملی. فصلنامه مطالعات راهبردی ناجا، (2)، 131-157.
محمدیفر، یوسف؛ احمدیان، قدرت و حشمتی، افشین (1398، بهار و تابستان). پیامدهای برندیابی ملی برای جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ابعاد سیاسی و اقتصادی. دوفصلنامه مطالعات اقتصاد سیاسی بینالملل، 2(شماره اول)، 25-56.
معصومزادهزواره، ابوالفضل؛ شمسی، جعفر و ابراهیمی، ابوالقاسم (1392). تدوین راهبردهای نمانامسازی ملی در ایران. چشمانداز مدیریت بازرگانی، (16)، 29-52.
مهدیزاده، سید محمد (1392). نظریههای رسانه؛ اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: انتشارات همشهری.
وبستر، فرانک (1390). نظریههای جامعه اطلاعات. ترجمه اسماعیل قدیمی، تهران: مؤسسه انتشارات امیرکبیر.
Anholt, S. (2013). Beyond the Nation Brand: The Role of Image and Identity in International Relations. Exchange: The Journal of Public Diplomacy, (2), 6-12.
Azad, N.; Hozouri, S.; Zarifi, S. & Khodashenas, Y. (2013). A factor analysis to detect factors influencing building national brand. Management Science Letters, 777-782.
Chandra, K. (2006). What Is Ethnic Identity And Does It Matter? Annu Review Of Political Science, 397-424.
Dehdashti Shahrokh, Z. & Sepahvand, A. (2022). Unpacking nation branding: Identification of key influential, processual, and outputs. Marketing Science and Technology Journal, 1(4), 47-78.
Dinnie, K. (2008). Nation Branding: Concepts, Issues, Practice. Oxford: Elsevier.
Fan, Y. (2010, May). Branding the nation: Towards a better understanding. Place brandinf and public diplomacy, 97-103.
He, L.; Wang, R. & Jiang, M. (2020). Evaluating the effectiveness of China’s nation branding with data from social media. Global Media and China, 5(1), 3-21.
Hutchinson, J. & Smith, A. (1996). Ethnicity. Oxford, UK: Oxford Univ. Press.
Kaneva, N. (2011). National Branding: Toward an Agenda for Critical Research. International Journal of Communication, (5), 117-141.
McGrath, J. & Farkas, U. (2021, May 26). Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI). Place Brand Research.
Park, T. (2021). Nation Branding And Its Significance; A Literature Perspective. Ilkogretim Online-Elementary Education Online, 20(6), 947-959.
Peterson, J. (2006, Autumn). Qatar and the World: Branding for a Micro-State. Middle East Journal, (60), 732-748.
Yuquan, L.; Jianxin, S. & Lin , Z. (2023, February 22). Ethnic elements in Chinese cosmetic brands: An exploration of digital communication effects on the recognition of Chinese national identity. Telematics and Informatics Reports, (10).
Zeineddine, C. (2018). Branding European countries in the aftermath of important political transitions. Proceedings of the International Conference on Business Excellence, 12(1), 1059-1068.
Zhang, Y.; Tsang, D. & Fuschi, D. (2020). Chinese multinationals on the New Silk Route: Managing political risk by branding the nation. Thunderbird International Business Review, 62(3), 291-303.