فهرست منابع
اجاق، زهرا (1392). ارتباطات عمومی علم در ایران: مطالعه ترکیبی نقش مجلههای علمی عمومی در بهبود فهم عامه از علم .... (پایاننامه دوره دکتری). دانشگاه تهران، دانشکده علوم اجتماعی، تهران، ایران.
ازکیا، مصطفی و غفاری، غلامرضا (1387). جامعهشناسی توسعه. تهران: نشر کیهان.
باهنر، ناصر (1387). رسانهها و دین. تهران: مرکز تحقیقات صدا و سیما.
بشیر، حسن (1384). تحلیل گفتمان: دریچهای برای کشف ناگفتهها. تهران: مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق (علیهالسلام).
پاتر، جیمز (1391). بازشناسی رسانههای جمعی: با رویکرد سواد رسانهای. ترجمه آزادی یزدیان، نادعلی، قم: صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران.
تانکارد، جیمز و سورین، ورنر (1386). نظریههای ارتباطات. ترجمه علیرضا دهقان، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
حری، عباس (1385). اطلاعرسانی: نظامها و فرایندها. تهران: کتابدار.
دادگران، محمد (1385). مبانی ارتباطات جمعی. تهران: مروارید.
ساروخانی، باقر (1385). جامعهشناسی ارتباطات. تهران: نشر اطلاعات.
غفاری، غلامرضا (1388). منطق پژوهش تطبیقی. مجله مطالعات اجتماعی ایران، 3(۳).
فلیک، اووه (1387). درآمدی بر تحقیق کیفی. ترجمه هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
قدیمی، اکرم (1391). نقش رسانهها در عمومیسازی علم در ایران و مقایسه آن با سایر کشورهای جهان. گزارش پژوهشی: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن ترویج علم ایران.
کرلینجر، فردیک نیکلز (1390). مبانی پژوهش در علوم رفتاری. ترجمه حسن پاشاشریفی و جعفر نجفی زند، تهران: آوای نور.
کریمی، سعید (1382). رسانهها و راههای تقویت مشارکت مردم در صحنههای سیاسی و اجتماعی. قم: بوستان کتاب.
کمیسیون ملی یونسکو (1384). علم در جامعه اطلاعاتی. ترجمه یزدانپور، تهران: نشر کمیسیون ملی یونسکو.
لیندلاف، تامس و تیلور، برایان سی (1388). روشهای تحقیق کیفی در علوم ارتباطات. ترجمه عبدالله گیویان، تهران: همشهری.
مصطفوی، اسماعیل و بیگدلی، زاهد (1392). درآمدی بر مفهوم ترویج علم در رسانهها؛ تحلیل محتوای مجله اطلاعات علمی. فصلنامه ترویج علم، سال چهارم، (4).
معتمدنژاد، کاظم (1385). وسایل ارتباط جمعی. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
مککوئیل، دنیس (138۵). درآمدی بر ارتباطات جمعی. ترجمه پرویز اجلالی، تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها.
Bailey, O. G & El (2008). Understanding Alternative Media. New York: Open University Press.
Denzin, N. & Y. Lincoln. (2000). The Diseipline and Practice of Qualitative Research. London: Sage.
Downe‐Wamboldt, B. (1992). Content analysis: method, applications, and issues. Health care for women international, 13(3), 313-321.
Lewis, P. (1993). Alternative media: Linking global and local.
Lima, M. T.; das Neves, E. F. & Dagnino, R. Popularization of Science in Brazil: Getting onto the Public Agenda. Sharing Science, 121.
Ogan, C. L.; Bashir, M.; Camaj, L.; Luo, Y.; Gaddie, B.; Pennington, R.; ... & Salih, M. (2009). Development communication: The state of research in an era of ICTs and globalization. International Communication Gazette, 71(8), 655-670.
Patton, M. Q. (2002). Qualilalive Research and Evalution Methods. CA: Sage, Thousand Oaks.
Ren, F. & Zhai, J. (2013). Communication and popularization of science and technology in China. Springer Science & Business Media.
Report of Brazil (2004). Popularization of Science and Technology. OAS. Pub.
Vrana, R. (2013). Promotion of scientific literacy and popularization of science with support of libraries and internet services. In Worldwide Commonalities and Challenges in Information Literacy Research and Practice. Springer International Publishing.